SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

GOTBound skrev:Vilka rader är EXIT-row på B737-800 från SmartLynx: SAS appen säger rad 15 och 16, pdf på SmartLynx sida säger rad 17 och 18..?Klicka för att utvidga...
När man tittar på seating plan för deras B737or så visar 3st exit row 15+16 och en 17+18 men den senare saknar rad 13 och 14.

011430121 skrev:Ursäkta, men kan det vara JetTime som du menar de kommer att flyga 737 för SASKlicka för att utvidga...
Oklart, det står Operated by S, Boeing 737-800 där jag tolkar S som SmartLynx.

img_3247-jpeg.140876

Någon som vet ifall det går att boka plats via kundtjänst när seatmap inte fungerar?

henke12 skrev:Yes, det funkar!Klicka för att utvidga...

Topp! Ska höra av mig då. Såg på SeatAlerts att det redan var bokat massor av platser i Plus på en resa opererad by Smartlynx, men de måste ju ha valt innan de ändrade operatör.

Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.

Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/82bf7502-e173-4c2a-a90e-5627d721d964-jpeg.140982/

Jonas F skrev:Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.Klicka för att utvidga...
Flighradar24 verkar också ha koll på att det är JetTime som flyger:

1680463382615-png.140983

Jonas F skrev:Jag sitter just nu ombord och väntar på att få lyfta från CDG på ett plan som enligt appen trafikeras av S. Och mycket riktigt är det Jettime som utför flygningen. Om vi nu kommer iväg någon gång. Tydligen personalbrist bland flygledarna i Köpenhamn. Spännande med anslutning mot Stockholm ikväll sen också.Det lustiga är att när jag kollade vår bokning på ANAs hemsida (vi ankom från Tokyo för en stund sedan) så stod det mycket tydligare att det var Jettime som skulle flyga. Märkligt att inte SAS själva kan få till det.Visa bifogad bild 140982Klicka för att utvidga...
Datavetare här... Jag misstänker att snedsträcket i A/S gör att allt innan sträcket försvinner på SAS sin hemsida. Troligen någon automat rensning för att hindra injekteringsangrepp.

airac skrev:Datavetare här... Jag misstänker att snedsträcket i A/S gör att allt innan sträcket försvinner på SAS sin hemsida. Troligen någon automat rensning för att hindra injekteringsangrepp.Klicka för att utvidga...
Haha, jag tror du har rätt, min första tanke var någon form av "replace string" men du är på rätt spår. Bra att veta att SAS är skyddade mot hyss ifall någon startar ett flygbolag som heter "DROP TABLE".

Jannes skrev:Haha, jag tror du har rätt, min första tanke var någon form av "replace string" men du är på rätt spår. Bra att veta att SAS är skyddade mot hyss ifall någon startar ett flygbolag som heter "DROP TABLE".Klicka för att utvidga...
Det är säkert därför min bokning inte går igenom

1680516034293-png.140989

Noterade att SmartLynx idag hade 3 plan som flög SAS-flygningar från/till Arlanda.

Samtliga var mellan 1-3 timmar försenade.

Ska man vara orolig för de SMartLynx-flygningar som dykt upp i mina kommande flygningar?

TasselT skrev:Noterade att SmartLynx idag hade 3 plan som flög SAS-flygningar från/till Arlanda.Samtliga var mellan 1-3 timmar försenade.Ska man vara orolig för de SMartLynx-flygningar som dykt upp i mina kommande flygningar?Klicka för att utvidga...
Tror inte det. YL-LCT som flög mellan Stockholm och Malmö idag var sen pga sen ”leverans flight” till nya basen för SAS på Stockholm, från Milano imorse ser det ut som. Den landade på Arlanda 1h efter ordinarie avgångstid till Malmö. Vilket resulterade i en föraning på 2,5h ungefär. De andra flights har jag dock inte koll på!

Back