ptotheg
Medlem
Åker idag min första SAS Operated by Smartlynx mellan ARN-GOT. Denna maskin andas iaf inte premium SK2151
Returen med SK142 upplevs något bättre med en annan maskin med lite mer stoppning i sätena.
Åker idag min första SAS Operated by Smartlynx mellan ARN-GOT. Denna maskin andas iaf inte premium SK2151
Hur vet man att det är smartlynx som ansvarar för paperwork och inte ground crew som är Sas själva?SK1004 söndag morgon - operated by smartlynx. Planerad avgångstid 08.10. Boarding var klar i god tid men nu 40 min senare har vi fortfarande inte stängt dörrarna. ”Problems with papperworks” är kaptenens förklaring.
Kom precis in en snubbe från SAS Maintenance…
Att SAS behöver anpassa sin produktion över året är helt förståeligt, men att hyra in ett flygbolag som så uppenbart saknar förmåga att klara sin operations…
Min bild är att det alltid är operatören/ägaren av flygplanet som är ansvarig. Det var uppenbart något i pilotens checklista som inte kunde bockas av.Hur vet man att det är smartlynx som ansvarar för paperwork och inte ground crew som är Sas själva?
Det verkar som SmartLynx undviker att flyga på höjder över 29000 fot. Den normala marschhöjden för SAS på den här rutten verkar vara cirka 39000 fot.Min bild är att det alltid är operatören/ägaren av flygplanet som är ansvarig. Det var uppenbart något i pilotens checklista som inte kunde bockas av.
Intressant flygning i övrigt. Väldigt låg marschhöjd, påbörjade inflygning strax norr om Umeå och tog en rutt in till Kallax rakt över Piteå. Har enligt appen flugit till Luleå strax över 400 gånger men aldrig med en sån här inflygning.
Det var framförallt att vi kom in så lågt och låg rätt länge under 1000 meter. Sånt som SAS bara gör om nått är fel!Det verkar som SmartLynx undviker att flyga på höjder över 29000 fot. Den normala marschhöjden för SAS på den här rutten verkar vara cirka 39000 fot.
Däremot tror jag inte inflygningen mot Luleå bana 14, rakt över Piteå är speciellt ovanlig.
En snabb koll på FR24 och just flight SK1004 visar att SAS ofta går den vägen in mot Kallax.
Kan också vara den pågående flygövningen som leder till lite annorlunda luftvägar just kring Kallax.Min bild är att det alltid är operatören/ägaren av flygplanet som är ansvarig. Det var uppenbart något i pilotens checklista som inte kunde bockas av.
Intressant flygning i övrigt. Väldigt låg marschhöjd, påbörjade inflygning strax norr om Umeå och tog en rutt in till Kallax rakt över Piteå. Har enligt appen flugit till Luleå strax över 400 gånger men aldrig med en sån här inflygning.