Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Rebel

Medlem
De va ju intressant att så mycket kan ändras på en turnaround på 55 minuter.. Att planet inte var en höjdare kan jag hålla med dig om. Läslamporna vill jag minnas funkade ner till Malmö. Men de höll på mycket med ljuset, sattes på och av, under inflygningen var det ljusare i kabinen än jag vet inte vad. Hade gärna fått släcka ner tidigare.

Vad gäller servering såg jag kortläsaren åkte fram och de tog betalt, samt gav ut kaffe och te.
Kortläsare var aldrig framme, när vi flög. Så dom hade nog några problem med den. Men det ropades ut att vi skulle få köpa kaffe och Te. När jag bad om vatten så var svaret ” No but you can buy some Thé”
Och av dom som fick annat var det ingen som betalade, det lämnades ut till dom som fick.

Och många satt och tryckte på knappen till läslampan, men det förblev mörkt för alla.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

SK989

Medlem
Kortläsare var aldrig framme, när vi flög. Så dom hade nog några problem med den. Men det ropades ut att vi skulle få köpa kaffe och Te. När jag bad om vatten så var svaret ” No but you can buy some Thé”
Och av dom som fick annat var det ingen som betalade, det lämnades ut till dom som fick.

Och många satt och tryckte på knappen till läslampan, men det förblev mörkt för alla.
Te och kaffe ska ju vara gratis för alla på SAS men Smartlynx menade att man skulle köpa det, fast de kunde inte ta betalt?
 
Last edited:

Rebel

Medlem
Te och kaffe ska ju vara gratis för alla på SAS men Smartlynx menade att man skulle köpa det, fast de kunde inte ta betalt?
Utrop på planer var due to technical problem we can only offer coffe and the for purchas.
Och när jag bad om vatten var svaret. No buy you can buy some the.

Här tröttnade jag och önskade att jag hade flygit Ryan, det hade förmodligen varit billigare med samma service.
Och fördjupa mig inte mera i det. Nästa gång tar jag det billigaste alternativet om jag inte behöver poäng.
Och hoppas att nästa veckas resa i SAS business till LAX blir lite bättre:oops:

Dock var Plus i Söndags DUS-CPH med Xflyg eller vad dom heter en riktigt trevlig resa.
Så ojämheten är nog SAS bästa försäljningsargument, vilket kanske inte är så bra
 

Fredrik

Medlem
De va ju intressant att så mycket kan ändras på en turnaround på 55 minuter.. Att planet inte var en höjdare kan jag hålla med dig om. Läslamporna vill jag minnas funkade ner till Malmö. Men de höll på mycket med ljuset, sattes på och av, under inflygningen var det ljusare i kabinen än jag vet inte vad. Hade gärna fått släcka ner tidigare.

Vad gäller servering såg jag kortläsaren åkte fram och de tog betalt, samt gav ut kaffe och te.
De är riktigt inkörda på SAS koncept med andra ord. Ingen ska veta vad den får förrän man är ombord.
 

intuition

Medlem
Går inget vidare för SK126, YL-LDF, idag.
Tekniker på plats och rycker lite här och där i planet.
Gate hade påbörjat Boarding men crew verkar inte ha meddelat gaten varför det är stopp i jetbryggan.

SAS skulle kanske schemalägga de här planen med minst 2 timmars turnaround för de verkar inte riktigt vara flygvärdiga snabbare än så
 

intuition

Medlem
Kom iväg till sist, ungefär lika sent som i går (60 min). Trevlig personal, undrar om jag inte kände igen pursern.
Kallt kaffe serverades. De hann med 8 rader, sedan begärde kapten att kabinen skulle göras klar för landning. Medan vi börjar inflygningen mot Arlanda kommer en serveringsvagn bakifrån, förbi rad 7. Jag tror det är skräpinsamling men det är försäljning som inte märkt att vi ska landa. Purser skickar bak vagnen igen.

Kaptenen hade lite bråttom kändes det som. En av de snabbaste inflygningen jag varit med om i lugnt väder. De fick verkligen stå på bromsen för att inte missa exit.
63 minuter gate till gate Malmö - Arlanda
 
Kom iväg till sist, ungefär lika sent som i går (60 min). Trevlig personal, undrar om jag inte kände igen pursern.
Kallt kaffe serverades. De hann med 8 rader, sedan begärde kapten att kabinen skulle göras klar för landning. Medan vi börjar inflygningen mot Arlanda kommer en serveringsvagn bakifrån, förbi rad 7. Jag tror det är skräpinsamling men det är försäljning som inte märkt att vi ska landa. Purser skickar bak vagnen igen.
Begärde också kaptenen det kanske lite onödigt tidigt, tex direkt när ni lämna Cruise höjd?
 
Toppen