Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

sk1420

Precis landat från CPH... Kycklingmackan o Briemackan går inte att äta... Ansvara konceptet bra.

Nyss flygit MMX-ARN (avgång 14.30) i Sas Plus för första gången! Efter vad jag läst så var inte förväntningarna skyhöga.

Fullsatt, fick 1F bredvid en bredaxlad man så jag satt upptryckt mot fönstret större delen av resan.
Min stolsgranne ville ha äppeljuice, tyvärr. Bara apelsin. Killen vid fönstret ville ha fanta. Tyvärr tyvärr tyvärr

Jag fick den berömda kycklingmackan(med rätt etikett dock). Att dricka till ville jag ha en öl. MEN DET FICK MAN MINSANN BETALA EXTRA FÖR!!!
Vad är det för PLUS egentligen??

Jag som trodde "Mat & dryck ombord" innebar att VALFRI dryck ingick.

Efter landning var dessutom väskan trasig, Sånt händer. Däremot att Ankomstservice på T4 var stängd är inte okej, Lyfte luren som fanns och de frågade om jag kunde komma bort till T5 då det skulle gå fortare. Visst! När jag väl kommer fram får jag instruktioner om att återigen lyfta en ny lur. Tydligen var det 30 nummer före på airside innan jag skulle få hjälp...... Fick vänta 15 minuter innan jag lyckades haffa en på väg in!
Fick en utbytesväska och hoppade på flygbussen hem och är nu glad för att det är helg iaf!

Att dricka till ville jag ha en öl. MEN DET FICK MAN MINSANN BETALA EXTRA FÖR!!!
Vad är det för PLUS egentligen??

Jag som trodde "Mat & dryck ombord" innebar att VALFRI dryck ingick.

Va? Stämmer detta verkligen? Känns mycket märkligt. Undrar dock om det kan ha att göra med svensk alkohollagstiftning att göra? Men det borde väl framgå tydligt någonstans vilket jag inte kan se.

Gjorde samma reflektion härom veckan när snubben bakom mig, också i Plus, fick betala för sin öl...

Märkligt....

Mvh
/NotRyan

Inrikes har jag för mig att det inte är tillåter att servera alkohol gratis.
Sen verkar det ju som utbudet och servicen är lite för dålig. Själva konceptet har jag inget emot, det verkar till och med vettigt, men innehållet måste bli mycket bättre. Nog borde det finnas en vettig leverantör av mackor och sallader!

På Centralstationen finns en, i mitt tycke, bra leverantör av mackor: Upper Crust.
De skulle kunna skicka cateringvagnarna med Arlanda Expressså blir det extra
miljövänligt.. Är inte imponerad över utbudet i Plus. Flyger till ZRH på torsdag
morgon i Go men hyser inte några stora förhoppningar om förbättring sedan
förra veckan.

Jag hade inga problem med mackan i sig (kyckling) härom kvällen, men tyckte den var i minsta laget. Hade definitivt inte betalat 40kr för den...

Att du inte får alkohol gratis inrikes är väl helt och håller beroende på gällande alkohollagstiftning.

Jag hade inga problem med mackan i sig (kyckling) härom kvällen, men tyckte den var i minsta laget. Hade definitivt inte betalat 40kr för den...

Att du inte får alkohol gratis inrikes är väl helt och håller beroende på gällande alkohollagstiftning.

Det är väl skillnad på erbjudanden som gratis konjak till kaffet eller 2 för priset av en.

Att köpa en flygplansbiljett där det ingår mat och dryck borde väl inte vara så annorlunda än att
köpa en hotellnatt där det ingår middag med en flaska vin? och hur kan de isåfall vara gratis alkohol i loungen.?
fast jag är ingen expert,

På Centralstationen finns en, i mitt tycke, bra leverantör av mackor: Upper Crust.
De skulle kunna skicka cateringvagnarna med Arlanda Expressså blir det extra
miljövänligt.. Är inte imponerad över utbudet i Plus. Flyger till ZRH på torsdag
morgon i Go men hyser inte några stora förhoppningar om förbättring sedan
förra veckan.
Upper Crust finns även på T5 ARN Upper Crust | Stockholm Arlanda Airport, på Gardermoen både Inrikes och Utrikes (Utrikes har större sortiment) Restaurants - Oslo Airport och på flera andra flygplatser i Norge (TOS, RYG, TRD etc). Finns även i UK, vet ej om på flygplatser. Och i 24 andra länder. SSP The Food Travel Experts. Har rena goda baguetter om man vill ha brödmat. Deras tre-timmars garanti är dock inte helt perfekt, har flera gånger sett baguetter som är tidssstämplade och mer än tre timmar gamla, eller inte ens tidsstämplade. När jag påpekat att det saknats tidsstämpel har de anställda varje gång "garanterat" att baguetterna är nygjorda. Trots det har jag hittat baguetter som råkat få en tidsstämpel och bevisligen legat längre än så. Kolla noga om du verkligen vill ha en nygjord baguette. Flyganställa har rabatt.

Toppen