Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Kycklingmacka. Betyg: underkänd.

Juni 2013 155.jpg

Rostbiffsallad, ok men inte mycker mer. Chokladmuffin till men den var ingen höjdare...Nä nya menyn tycker jag verkligen är ett steg tillbaka SAS.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    201,3 KB · Visningar: 826
Usch, har en bokning med SAS Plus i september (award från FRA-CPH). Bävar redan för den upplevelsen! :mad:

Gäller att se till att vara mätt och utsövd på den flighten eftersom man antagligen även får gnugga armbåge med stolsgrannen. :rolleyes:

STO-LON i plus: Testade kycklingsallad som var torr kyckling och små små kulor av potatis (?), knappt godkänt men absolut inte prisvärt. Fick chips och två flaskor vin utan knussel.
LON-STO: wrap med svamp och ost som var bedrövlig, knappt ätlig. Bra dock att vatten serverades i form av en flaska Ramlösa still och att en litet glas whisky erbjöds efter maten.

Åkte SAS Plus ARN-AGH och AGH-ARN nu över Midsommar. Bokade så pass sent att vi talar om hundralappar i skillnad.

På resan ner hade man inte lastat mackor; så det blev en härlig 70% chokladbit, en kaffe och en Ramlösa. På vägen hem igår hade man mackor, men jag var inte alls hungrig.

På denna sträcka bryr jag mig inte, men tyvärr har jag nu lämnat SAS tills detta koncept sätter sig på alla resor utanför Norden. Inte bara skall jag leva med konceptet, jag skall (också troligen) få en äldre B737-600/800 med 28" pitch (känns så i alla fall). Utmaningen nu är att någon finansgubbe har helt fått fnatt hos LH/LX så alla hyfsade priser i C inom Europa är helt borta till ungefär alla destinationer så man väljer mellan pest eller kolera just nu. Då inkluderar jag "Extended Breakfast" och "Afternoon Tea" på BA, SAS "not so very Plus", eller numera svindyra Swiss. Känns som alla håller på med olika former av "Enhancement" på samma tid.

Kände mig lite hungrig idag så jag slog till på en kalkonmacka för 40 kr. Okej smak, men inte värd priset. Döm av min förvåning när den inte ens innehöll kalkon, utan kyckling?! Är inte direkt någon gourmand, men visst är det en skillnad på kalkon och kyckling?

Attachments

• 20130624_183421.jpg
    20130624_183421.jpg
    214,4 KB · Visningar: 586
I ärlighetens namn ska vi inte glömma att även spypåsen har fått en redesign och piffig text - det är däremot ett äkta enhancement!

Toppen