Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

SK034 ARN-UME SAS Plus idag.

Loungeaccess (T4) med mobilt boarding card (är ej *A guld) och nedan "tilltugg". Full kabin så när som på en ledig plats i SAS Plus.

image.jpg

God macka men inte ens i närheten av att vara värd 40:-

Last edited:
Jag har också testat en vända i Plus idag.

På morgonturen bjöds den gamla vanliga frukostboxen. Same-same.

Eftermiddagsturen bjöd på en hyfsad kycklingmacka, bra kaffe, spritsig Ramlösa och en god muffins som purser propsade att jag skulle provsmaka.

Kanhända dagsformen spelar in, men jag tyckte både gate- och kabinpersonalen var ovanligt serviceminded. Kanske gillar dom +/- konceptet? Eller också är det nyhetens behag. Kanske inte det största som hänt på 25 år, men bättre att färdas vidare än att stå och stampa på samma plats?

Jag håller dock med er om att sortimentet i cafévagnarna kunde vara lite fylligare. Dock är vagnarna knökfulla, och antalet vagnar är väl tämligen fixed antar jag. Over-and-out.

Herregud... Om man tar en GO-biljett så är ombordutbudet bättre på både United & AA i jämförelse. I tiotals år har det pratats om hur risigt utbud dom amerikanska har matmässigt och när dom äntligen insett att det var ohållbart i längden och introducerade wraps och annat som smakar helt okej så gör SAS en omvänd resa med dessa enhancements. Pinsamt SAS, pinsamt...

Last edited:
Du kanske må betänka, ja till och med informera om inloggningskravet, och på vad man måste logga in....

Det är inte så svårt. Man kan skapa ett konto snabbt och smidigt utan att använda Facebook. Har man väl skaffat ett konto kan man dessutom snabbt tycka till om andra idéer som man gillar. Jag kan t ex tipsa om flera förslag om nya businessclass-stolar... Kanske extra aktuellt nu när det twittras om att en beställning på nya longhaul-maskiner är på gång! ;)

Det är inte så svårt. Man kan skapa ett konto snabbt och smidigt utan att använda Facebook. Har man väl skaffat ett konto kan man dessutom snabbt tycka till om andra idéer som man gillar. Jag kan t ex tipsa om flera förslag om nya businessclass-stolar... Kanske extra aktuellt nu när det twittras om att en beställning på nya longhaul-maskiner är på gång! ;)
Vem har sagt att det är svårt?
Men NotRyan var först med att göra det enkelt.

Toppen