Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Något som inte kommit upp i diskussionen så mycket: Någon annan än jag som tycker det är en förbättring inrikes med plus?

Något som inte kommit upp i diskussionen så mycket: Någon annan än jag som tycker det är en förbättring inrikes med plus?

Bättre, men marginellt känner jag.
Man kan ju köpa en del mackor i GO/Ekonomi innan man kommer upp priset för "PLUS".
200% miles inrikes genererar ju inte gigantiska mängder, och tror ändå de flesta kvalar till EBS/EBG på "legs".
40min klarar nog de flesta utan mat, även om det är bra att det finns.

Klart att man inte ska förringa denna förbättring för inrikesresenärer, men tror att resor till Europa är där resenären "kräver" en ordentlig måltid.

Det är den där torra mackan som är skillnaden inrikes... Flex bokades tidigare i Z så där är det ingen skillnad på poängen...

Mvh
/NotRyan

Kanske lite OT men om man bokat en biljett till exempelvis NCE (med poäng) i Business och nu hamnar i Plus - är det inte lite som att bryta ett avtal, att leverera en sämre vara som man redan betalat för? Jag har inte sett hur diskussionen går kring detta? Dvs, att man de facto bokat och konfirmerat som business och nu sätts i Plus med en macka istället för varm mat och ledigt mitten säte?

Kanske lite OT men om man bokat en biljett till exempelvis NCE (med poäng) i Business och nu hamnar i Plus - är det inte lite som att bryta ett avtal, att leverera en sämre vara som man redan betalat för? Jag har inte sett hur diskussionen går kring detta? Dvs, att man de facto bokat och konfirmerat som business och nu sätts i Plus med en macka istället för varm mat och ledigt mitten säte?

Antar att det får anses vara OK eftersom man enkelt kan avboka och få tillbaka poängen ifall man inte längre vill åka.

Flög GOT-CPH idag, där var maten i plus ändå en förbättring...GO får kaffe/the eftersom flighten är för kort för försäljning.

Men jag förstår inte SAS. Maken till skral meny. Knappt några val, inga bilder på vad som säljs?! Gamla cloud shop kändes ju mycket bättre. Vill man äta på planet framöver köper man med sig mycket bättre mackor innan boarding!!

Jag håller med man kanske inte flyger för maten, men det är effektivt att äta under flygningen och man kanske inte hinner äta innan?!

Menyn känns väldigt "enhanced". Även om man inte vill servera varma rätter längre så kunde man ju ha bjudit på lite större valmöjlighet "Our Cafe" med möjligheten att välja på ostmacka och ost och skinkmacka och kanske ibland en wrap känns mer som "Our Skolbespisning".

Synd då jag gillar GO/PLUS-konceptet överlag, det känns som om man har skickat med vettiga saker i de båda paketen och prissättningen verkar inte så dum den heller.

Jag flög idag första gången med SAS Plus på en inrikes avgång och tyckte att det funkade jätte bra. Här kommer mitt inlägg till SAS FB sida som skrev idag. :eek: Jag tycker att Plus konceptet en rejäl förbättring på en inrikes avgång och tror att den funkar bra även inom Norden.

Hej!

Jag flög idag från ARN till AGH med er. Jätte bra service och speciellt det nya kaffet var mycket godare än det ni hade innan. Åkte med Plus biljett och tyckte att det nya konceptet var kanon på en inrikes avgång och tror att funkar även inom Norden.

När jag kikade den nya menyn blev jag lite förvånad om utbudet speciellt på lite längre resor. Undrar lite hur funkar det när jag ska till Malta i början av augusti och flyget är ju 3,5h. Har en Plus biljett och skulle önska lite annat än bara en sallad att äta under resan. Hur funkar det? Kan jag ta en macka och en sallad om jag vill från meny eller blir det frukost på en morgon avgång?

Tycker att ni har gjort ett jätte bra jobb när ni utvecklat GO och Plus konceptet med snygg design också. Tyckte att de nya airsickness påsar var söta. :)

Skall jag förvänta mig att ni kommer att utveckla konceptet ytterligare under kommande månader eller hur blir det?

En sak till, snälla kan ni fixa att det skulle finnas också äpple som alternativ för apelsin juice för de som är allergiska och kan inte dricka apelsin men vill ha juice istället för läsk eller vatten.

Fortsätt bra jobb som ni gör dagligen för oss resenärer!

Mvh, Tommy

Toppen