Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Jag måste säga att jag personligen inte bryr mig så mycket om maten ombord. Jag flyger inte för matupplvelsen. Däremot så gjorde jag 2 st SAS Plus flighter idag och blev besviken på juiceutbudet. Enbart apelsinjuice erbjöds på båda flighterna. Med 2 ungar som vägrar dricka apelsinjuice och vill ha äppeljuice känns det faktiskt otroligt snålt att inte ha större utbud. Många bolag erbjuder 3-4-5 juicesorter i economy. En ganska stor besvikelse måste jag säga.

För att inte tala om när kidsen vill ha Fanta... :rolleyes:

Jag måste säga att jag personligen inte bryr mig så mycket om maten ombord. Jag flyger inte för matupplvelsen. Däremot så gjorde jag 2 st SAS Plus flighter idag och blev besviken på juiceutbudet. Enbart apelsinjuice erbjöds på båda flighterna. Med 2 ungar som vägrar dricka apelsinjuice och vill ha äppeljuice känns det faktiskt otroligt snålt att inte ha större utbud. Många bolag erbjuder 3-4-5 juicesorter i economy. En ganska stor besvikelse måste jag säga.

Uselt om de tagit bort äppeljuice har samma "problem" sonen dricker "bara" äppeljuice på flyget. Hoppas verkligen de tar till sig och åtminstone har äppel & apelsin juice??

I trådstarten tycker jag det framgår från menyn att de serverar apelsinjuice. Det betyder väl att andra juicer inte finns? RIktigt svagt i mina ögon.

Detta är Low cost plus möjligen .Jag får mer värde för det jag betalar economy på Swiss eller BA tycker jag.

Varför kan inte SAS göra som alla andra flygbolag, anlita någon kändiskock för att designa in-flight menyn?

Bl.a har Marcus Samuelsson varit inblandad i American Airlines short-haul BoB menu,
det som säljs i ekonomi alltså, inte det som serveras i F eller C.

Fast SAS kanske utnyttjar interna kunskapsresurser till sånt, Nisse som jobbar på IT avdelningen
hade 5:a i hemkunskap för 25 år sedan, han vet hur en macka ska se ut ;)

Stackars Nisse! IT kan han inte och hemkunskapen har han glömt allt av, för den där mackan var inte god :)

Mvh
/NotRyan

Jag röstade på förslaget, det stod på 53 röster för närvarande. Det jag sett av Our Café är inte riktigt bra, framförallt inte för Plus och egentligen tycker jag att det kunde vara läge att titta lite på Icelandair och Economy Comfort för SAS del. Islänningarna erbjuder blockat mittsäte och en hyfsad meny med kalla och varma alternativ. SAS Plus borde ligga på liknande nivå och varm mat på längre flygningar borde vara en självklarhet. En god idé vore att titta lite på SJs Mannerström-menyer - något liknande borde erbjudas i SAS Plus, åtminstone om man reserverar i förväg. Det skulle ju kunna vara en god idé att låta resenären välja en trerätters av den typen före avgång, sedan kan detta kompletteras med Our Café för de som är mer hungriga.

Our Café-sortimentet bör uppgraderas med fler alternativ, framförallt något varmt på längre flygningar (för att ge exklusivitet åt SAS Plus kan de ju enbart erbjuda "Mannerström-meny" där, Go får hålla till godo med något annat).

Som det ser ut nu känns det alldeles för mycket LCC över SAS och det är inte rätt väg. De behöver vara lite mer premium.

Nu har jag också röstat.

Håller med ovanstående angående Iceland Express, men de har ju fördelen av att de kan spela på en interkontinental prisnivå trots att delflygningarna från t.e.x Sverige blir ungefär som ARN-AGP.
Men något mellanting borde man ju kunna hitta?

Är det förresten någon som idag kan hitta ett bolag som erbjuder mindre mat för pengarna inom Europa? (inte LCC). T.o.m Estonian har riktig mat, trots att det kostar extra.

Håller också med om att SAS behöver vara något mer än t.e.x Norwegian, för på kostnadsnivå kan de aldrig konkurrera (kostnader för bolaget alltså). Man sitter på en för gammal struktur med för gamla plan för att bli Ryan/Easyjet/Norwegian. Att försöka med samma koncept och dyrare priser för konsumenten kan omöjligt hålla i längden...(?)

Toppen