Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Är det förresten någon som idag kan hitta ett bolag som erbjuder mindre mat för pengarna inom Europa? (inte LCC). T.o.m Estonian har riktig mat, trots att det kostar extra.)

Vet inte när du flög senast med OV men i Eco får du ingenting längre - inte ens kaffe eller vatten gratis utan allt du vill ha måste du köpa. I Eco Flex och Business får du på t.ex. ARN-TLL avgång en triangel macka, kaffe och öl om du vill ha ingen mat längre.

Flög senast i måndags så ingen höjdare. Om du får en Embraer på avgången får du bedrövliga seats med.

Vet inte när du flög senast med OV men i Eco får du ingenting längre - inte ens kaffe eller vatten gratis utan allt du vill ha måste du köpa. I Eco Flex och Business får du på t.ex. ARN-TLL avgång en triangel macka, kaffe och öl om du vill ha ingen mat längre.

Flög senast i måndags så ingen höjdare. Om du får en Embraer på avgången får du bedrövliga seats med.

Några månader sedan... Du kan förbeställa mat, och den ser bättre ut än vad SAS erbjuder (i mitt tycke):

https://shop.airo.ee/airoshop/index.php/main/setSessionLend

Testa t.e.x Köpenhamn-Tallin (en ganska kort flygning)

De har även en Sky shop, som om möjligt ser än sämre ut än vad SAS nu erbjuder

Att Estonian är ett ganska dåligt flygbolag 2013 tror jag dock de flesta håller med om, trots maten.

Japp och kaffet är mycket godare än tidigare om du frågar min opinion.

Har man bytt snabbkaffe mot riktigt bryggkaffe eller bara bytt till en annan sorts snabbkaffe? Efter ett dygn i vaket tillstånd var jag inte riktigt så pepp på att prova kaffet på gårdagens flight ARN-MMX, utan däckade istället rätt fort efter att vi hade lämnat startbanan.

Jag tyckte att ostmackan var saftig och god. Lagom stor för en 55min resa från ARN till AGH.
Jag får prova den på nästa flight då. Jag testade kycklingmackan när jag åkte hem från Helsinki i måndags. Det var inte mycket Plus med den. Ungefär som Luftwaffe i Economy, trist och intetsägande.. :(

SAS måste göra en ordentlig uppryckning när det gäller maten. Economy Extra-boxarna intrascand var ju bättre än det här...

Mvh
/NotRyan

Tittar nu på Norwegians meny, och det är inte mycket som skiljer. Är faktiskt t.o.m så att de har EXAKT samma saker förutom på en punkt - Norwegian kör varm focaccia ist för varm wrap. Priserna är också de iprincip likadana.

Har inte reflekterat över juiceutbudet förrän de med barn påpekade det, men DY verkar också bara erbjuda apelsinjuice.

Det som skiljer Norwegians matutbud från SAS är numera alltså att man bjuder på en kopp kaffe hos de sistnämnda...

Flög igår ARN-GOT i Plus och fick en kycklingmacka och en flaska Ramlösa Stilla från vagnen. Kabinpersonalen fick upprepade gånger förklara för Plus-passagerarna hur det nya konceptet fungerar och vad som ingår. De verkade själva lite osäkra men humöret var på topp och de spred god stämning. Jag tycker också att informationen runt Lounge-access för Plus-passagerare på Arlanda T4 är bristfällig. Vid ingången till loungen står det att den bara är tillgänglig för EBG men på hemsidan står det att Plus innebär loungeaccess och jag kom in med mitt mobila boardingpass.

Toppen