Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Att sälja smörgåsen som kalkon (på engelska) och sedan skriva att den innehåller kyckling (på svenska) är nog att kalla för falsk marknadsföring :mad:. (Nu ser jag inte hela innehållsförteckningen så om det står kalkon må det kanske vara förlåtet)

Du menar förutom detaljen att det är två helt olika fåglar? :D

Haha, Exakt ;)

Att sälja smörgåsen som kalkon (på engelska) och sedan skriva att den innehåller kyckling (på svenska) är nog att kalla för falsk marknadsföring :mad:. (Nu ser jag inte hela innehållsförteckningen så om det står kalkon må det kanske vara förlåtet)

Jag brukar läsa innehållsförteckningar eftersom jag gärna vill veta hur mycket skumma ingredienser och E-nummer jag stoppar i mig (Detta efter jag läste boken Äkta Vara). Läste denna innehållsförteckning flera gånger och jag kunde inte hitta kalkon någon stans :confused:

Last edited:
Den som har köpt mackan borde nog fråga SAS på ett öppet forum såsom Facebook om de anser att detta är korrekt...

Gjorde detta och fick följande svar från SAS:
Hej! Ja, det var ju mycket märkligt. Jag skickar din fråga vidare till den avdelning som har kontakt med cateringfirman så får de kolla upp detta. Ha en trevlig kväll! //MH

Hej igen! Nu har vi fått svar från cateringfirman som undersökt vad som hänt. I den maskin som sätter på etiketterna har det varit kvar några etiketter för kalkonsmörgåsar från leveransen innan. De har lokaliserat vad som orsakade detta och ska nu implementera en ny procedur så att det inte ska kunna hända igen. Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på detta. //MH
Problemet löst :)

Hej igen! Nu har vi fått svar från cateringfirman som undersökt vad som hänt. I den maskin som sätter på etiketterna har det varit kvar några etiketter för kalkonsmörgåsar från leveransen innan.

Hoppas den firman inte paketerar mediciner.

Hej igen! Nu har vi fått svar från cateringfirman som undersökt vad som hänt. I den maskin som sätter på etiketterna har det varit kvar några etiketter för kalkonsmörgåsar från leveransen innan.

Hoppas den firman inte paketerar mediciner.

Haha, det var nog den sämsta förklaringen någonsin:p Turligt nog är det ju iaf, mig veterligen, ingen religion som gör skillnad på kalkon vs kyckling, men tänk om det gällt t.e.x gris vs ko!? Finns det folk som kan vara allergiska mot t.e.x kalkon och inte kyckling (eller vice versa) ?

Haha, det var nog den sämsta förklaringen någonsin:p Turligt nog är det ju iaf, mig veterligen, ingen religion som gör skillnad på kalkon vs kyckling, men tänk om det gällt t.e.x gris vs ko!? Finns det folk som kan vara allergiska mot t.e.x kalkon och inte kyckling (eller vice versa) ?

Jag känner en som är allergisk mot kyckling, osäker dock på hur det är med kalkon.

Är det samma meny till Tel Aviv som från ARN till CPH - isåfall lämnar det en del att önska!

Har åkt såväl ARN-TLV som ARN-CPH i veckan och kan bekräfta att det är samma tryckta meny. Som framgår av den är det ju en del rätter som enbart serveras på längre flygningar men den tryckta menyn tycks stämma.

Toppen