Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

För så där en 10 år sen så hade Malmö aviation ett hyfsat koncept, man fick en "soppa i kopp", lite annat smått och gått och kunde få en folköl i en mini burk om man ville, helt gratis även på deras billigaste studentbiljetter. Antar att en del av det man fick var "sponsrat" eftersom det var väldigt tydliga loggor på tex sopp påsen. Det vara precis lagom att pyssla med mellan Bromma och Landvetter. Så det går inte åt rätt håll direkt med SAS plus.

Inrikes har ju Plus medfört en förbättring, däremot inte på Intrascand och Europa-trafiken....

Avs. intrascand: vill nog påstå att smörgåsen i vart fall inte är sämre än boxen. I nio fall av tio ansåg jag att maten i boxen var oätlig. Synd bara att smörgåsen inte heller går att äta. Dessutom, på de ofta fullsatta kärrorna mellan huvudstäderna, föredrar jag en smörgås - det är jobbigt att sitta och pilla med plastbestick med armarna inåtdragna pga. platsbrist.

Oätlig var väl kanske att ta i, men den var ingen kulinarisk höjdpunkt direkt :) Tänk om dom skulle få till utbudet, då skulle det kunna bli riktigt bra.
Tänk dig en stor färsk smörgås med tomat & mozzarella toppat med god pesto....

Last edited:
Oätlig var väl kanske att ta i, men den var ingen kulinarisk höjdpunkt direkt :) Tänk om dom skulle få till utbudet, då skulle det kunna bli riktigt bra.

såhär ska det se ut

Dagwood.JPG

En av klassikerna var ju kycklingfilén med ratatouille. Vid ett par tillfällen var kycklingfilén närmast frusen (under vintern). Festligt att skära den frusna filén med plastkniv, haha!

Måste säga att jag inte alls är så negativ längre till SAS nya koncept. Vissa klagar på att mackan är liten - men så be om en till då.. Andra klagar på att det inte är någon riktig mat - men så ät lite i loungen då.. Jag var väldigt negativ i början men har helt klart ändrat min uppfattning och tycker det är okay om jag inte ska flyga någon lång sträcka. Smörgåsarna är dessutom goda, salladerna och laxen likaså. Den lila chokladen - den är riktigt god den!

Toppen