Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Verkar som Nisse blir arbetslös då SAS IT outsourcar till Tata i Indien. Vi kan
nog förvänta oss fler av hans mackor..
Provade Plus i torsdags - fem pax i Plus men bara en sallad ! (Tyvärr var den
inte speciellt god, i min smak). Fantastiskt bra crew men vad kan de göra utan
något gott att servera ? Tråkig utveckling..

Såja - nu är förslaget om bättre mat i SAS Plus uppe på 90 röster på MySASIdea.
Om du inte har röstat så skapa ett konto (det är enkelt!) och lägg en röst så att vi kommer över 100. Då brukar SAS reagera.

För att inte bara vara tjatig om röstningen så har jag ett konkret förslag också:
Kör vidare på MyCafe inrikes, intrascand och andra korta sträckor, men skapa en utökad variant "MyBistro" för alla sträckor över 2 timmar. Där lägger man till två olika varma rätter (en vanlig kött/fisk och en vegetarisk) som serveras på bricka med tillbehör som bröd och någon chokladbit som efterrätt. Lasta så att det räcker till alla i Plus och sälj sedan resten i Go så långt det räcker, eller lägg till möjligheten att förboka (och betala för) mat i Go. De som sitter i Plus har naturligtvis även valet att ta något av de lättare alternativen på menyn om man så vill.

Såja - nu är förslaget om bättre mat i SAS Plus uppe på 90 röster på MySASIdea.
Om du inte har röstat så skapa ett konto (det är enkelt!) och lägg en röst så att vi kommer över 100. Då brukar SAS reagera.

För att inte bara vara tjatig om röstningen så har jag ett konkret förslag också:
Kör vidare på MyCafe inrikes, intrascand och andra korta sträckor, men skapa en utökad variant "MyBistro" för alla sträckor över 2 timmar. Där lägger man till två olika varma rätter (en vanlig kött/fisk och en vegetarisk) som serveras på bricka med tillbehör som bröd och någon chokladbit som efterrätt. Lasta så att det räcker till alla i Plus och sälj sedan resten i Go så långt det räcker, eller lägg till möjligheten att förboka (och betala för) mat i Go. De som sitter i Plus har naturligtvis även valet att ta något av de lättare alternativen på menyn om man så vill.

+1

Utmärkt förslag Malu.

Crew idag LHR-GOT tyckte det var märkligt äppeljuicen är bortplockad(jag frågade)..

Fast gör man på det sättet så kan man lika gärna återgå till lådkonceptet igen på kortare flighter och enklare brickmåltid på längre flighter med förbehållet att man får välja ur OurCafé om det lastade alternativet inte passar och att överblivna lådor/brickor kan säljas på SAS Go. Kanske även förbokade lådor/brickor på SAS Go på längre flygningar?

Detta tror jag skulle varit mycket enklare än att ha OurCafé och sen ytterligare ett koncept OurBistro, om jag ska vara ärlig...

Vad som helst utom lådorna tillbaka.

Igår var det en herre som valde macka, chips, muffins, öl och vin. På 55 mins flight mellan CPH och ARN. Känns vassare än den gamla Eco Extra-lådan. Ska testa mackan om någon timme...

Vad som helst utom lådorna tillbaka.

Igår var det en herre som valde macka, chips, muffins, öl och vin. På 55 mins flight mellan CPH och ARN. Känns vassare än den gamla Eco Extra-lådan. Ska testa mackan om någon timme...

Icke förglöm chokladbiten (70% kakao)! Den är åtminstone nyttig - för de flesta.

Stemme 100 kom herfra :) Har ikke prøvd noen av GO-menyene, men minnet om nydelige reinbiffer og kalde kyllingsalater med pesto fra både business og eco extra har ikke forlatt mitt sinn.

Toppen