Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

har någon som valt poäng kunnat dela det på samtliga resenärer? I claim formulär anges ju bara ett EB nummer...
De kommer nog skicka ett mail och fråga om det, när jag valde pengar så hörde de av sig och ville ha bankkonto till personen som flög tillsammans med mig.
 
De kommer nog skicka ett mail och fråga om det, när jag valde pengar så hörde de av sig och ville ha bankkonto till personen som flög tillsammans med mig.
Ok, för i detaljerna ”på väg fram” till val av pengar eller poäng så kunde jag bara knappa in detaljer (inkl eb nummer) till kontaktpersonen.

Vill ju inte få in 180.000 poäng till mig och sedan betala överföringsavgift på 120.000 poöng. Då blir det ju plus minus noll.
 
Ok, för i detaljerna ”på väg fram” till val av pengar eller poäng så kunde jag bara knappa in detaljer (inkl eb nummer) till kontaktpersonen.

Vill ju inte få in 180.000 poäng till mig och sedan betala överföringsavgift på 120.000 poöng. Då blir det ju plus minus noll.
kan svara med mig själv med oerhört snabbt svar från guldsupporten:
Hej squeezen.

Tack för ditt mail.
Om du väljer EuroBonus poäng som ersättning, vill de på SAS Customer Care återkomma till dig och fråga efter EuroBonus nummer till de två andra passagerare, eftersom EuroBonus poängen är personligen.
 
Hej,

Mitt första inlägg här, hoppas på lite intressanta svar.

Jag var idag bokad i SAS Plus mellan SDL och GOT via ARN. Flighten mellan SDL och ARN blev inställd (för mig okänd anledning).

Jag blev av markpersonal ombokad till Bra från SDL till GOT via Bromma i Y.

Kan jag förvänta mig att få mina Eurobonus-poäng enligt ORC automatiskt, eller måste jag göra nått?

Vad kan jag förvänta mig/kräva genom att jag bokat i SAS Plus och blir ombokad till Bra Ekonomi?

Jag hoppas ju både få mina ursprungliga poäng enligt ORC samt kompensation för att inte få rulle och IPA på legs och istället för Sas lounge på ARN T4 betala dyrt får nått att äta och dricka.

Vad skulle ni rutinerade rävar säga.

Jag är EBS.

/T
 
Hej,

Mitt första inlägg här, hoppas på lite intressanta svar.

Jag var idag bokad i SAS Plus mellan SDL och GOT via ARN. Flighten mellan SDL och ARN blev inställd (för mig okänd anledning).

Jag blev av markpersonal ombokad till Bra från SDL till GOT via Bromma i Y.

Kan jag förvänta mig att få mina Eurobonus-poäng enligt ORC automatiskt, eller måste jag göra nått?

Vad kan jag förvänta mig/kräva genom att jag bokat i SAS Plus och blir ombokad till Bra Ekonomi?

Jag hoppas ju både få mina ursprungliga poäng enligt ORC samt kompensation för att inte få rulle och IPA på legs och istället för Sas lounge på ARN T4 betala dyrt får nått att äta och dricka.

Vad skulle ni rutinerade rävar säga.

Jag är EBS.

/T
För poängen måste du maila ebretro, lär inte gå automatiskt.
För inställt flyg och nedgradering så skicka in claim via SAS hemsida.
Att missa loungen vet jag väl inte om det är nåt att kräva kompensation för men vi är ju alla olika.
 
För poängen måste du maila ebretro, lär inte gå automatiskt.
För inställt flyg och nedgradering så skicka in claim via SAS hemsida.
Att missa loungen vet jag väl inte om det är nåt att kräva kompensation för men vi är ju alla olika.

Tack! Mailar Ebretro!

Klart tveksamt med värdet av utebliven lounge på T4, men även den kan kännas trevlig i jämförelse mot en fullsatt avgånghall på Bromma .

Vad är rimlig kompensation för nedgradering från Sas Plus till ombokningen till Bra Y?

/T
 
Tack! Mailar Ebretro!

Klart tveksamt med värdet av utebliven lounge på T4, men även den kan kännas trevlig i jämförelse mot en fullsatt avgånghall på Bromma .

Vad är rimlig kompensation för nedgradering från Sas Plus till ombokningen till Bra Y?

/T
Styrs väl av EU förordningen, då jag likt dig inte vill googla använder jag minnet och då tror jag det kan ge 30% av vad biljetten kostar och att det endast tas hänsyn till den nedgraderade sträckan om det köpts en ToR.
 
Tack! Mailar Ebretro!

Klart tveksamt med värdet av utebliven lounge på T4, men även den kan kännas trevlig i jämförelse mot en fullsatt avgånghall på Bromma.

Men handen på hjärtat... Att ens tänka tanken på kompensation för att du missade en sväng i loungen? Vad blir nästa, jag vill ha 5000 eurobonuspoäng för att toalettpappret var slut?

Här finns en hel del att läsa om EU förordningen.

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Men handen på hjärtat... Att ens tänka tanken på kompensation för att du missade en sväng i loungen? Vad blir nästa, jag vill ha 5000 eurobonuspoäng för att toalettpappret var slut?

Här finns en hel del att läsa om EU förordningen.

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nu var det som sagt inte någon enstaka detalj ,som lounge, i det som var poängen, utan att jag betalat för en produkt som jag inte fått.

Kanske framstår jag som en sniken jävel när det handlar om en down-grade på en futtig enkelresa inrikes vid en ombokning. För mig var det i första hand den principipiella hanteringen runt detta som var det intressanta (jag har nog uttryckt mig på ett sätt som gjort att mitt syfte med frågan inte riktigt framgått) som lika gärna hade kunnat handla om en long-haul i C där du blir nergraderade till Y vid ombokning till ett annat bolag.

Jag tackar ödmjukast till de som svarat och som ber om ursäkt för att ni har överseende med min okunskap om EU förordningen. Jag ska läsa och bättra mig!

/T
 
Toppen