Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

Kanske värt ett försök hos SAS först å främst, vart vänder man sig ?
Sen kan man ju låta detta online bolag försöka dom har inte betalt för någonting om dom
Inte får nått, får dom igenom det så ska dom ha 20ish procent.

ps
SAS kärran från arn till ord en 330 hade igen Wi-Fi heller, enligt besättningen så var flygplanet helt nytt ( bullshit ) och dom väntade på någon ny sorts uppgraderad Wi-Fi som ska installeras i alla flygplan på SAS .
Läste du inte mitt svar?

Kanske värt ett försök hos SAS först å främst, vart vänder man sig ?
Sen kan man ju låta detta online bolag försöka dom har inte betalt för någonting om dom
Inte får nått, får dom igenom det så ska dom ha 20ish procent.

ps
SAS kärran från arn till ord en 330 hade igen Wi-Fi heller, enligt besättningen så var flygplanet helt nytt ( bullshit ) och dom väntade på någon ny sorts uppgraderad Wi-Fi som ska installeras i alla flygplan på SAS .
Släpp det där är mitt tips, SAS har inet att göra med att United har problem pga kyla i Chicago.
Om någon ska ersätta dig är det United så du får vända dig dit och jag kan gissa att din claim kommer gå väldigt fort i papperskorgen.
Ibland får man inse när man blir försenad så kan man inte få ersättning från ett helt annat bolag.

United kommer oavsett vad hävda att det är pga vädret i Chicago. Så lycka till att driva detta case i domstol i USA, kommer bli en dyr process, vill du verkligen betala amerikanska advokater för att driva detta?

Hade lite klagomål efter senaste resan.

- Otrevligt bemötande av purser där jag blev ifrågasatt varför jag beställde Bloody Mary och champagne till fördrink. Har alltid gjort det och aldrig blivit ifrågasatt annars
- Inget wifi
- Ingen per-landning meal för kylskåpet var trasigt
- Ingen ytterligare drink efter matservering. Sov efter maten tills det var 2h kvar till landning. Fick ingen drink då de hade serverat så mycket så det inte räckte till hemresan. 12/40 platser ledigt i C, 70% beläggning i Plus och Max 50% beläggning i Go. Jag beställde inget mer än under maten och blev irriterad på att jag inte kan få en drink när de uppenbarligen serverat andra så det tar slut.

Jag reste i Business

Blir kompenserad med 8000p

- Otrevligt bemötande av purser där jag blev ifrågasatt varför jag beställde Bloody Mary och champagne till fördrink. Har alltid gjort det och aldrig blivit ifrågasatt annars
- Inget wifi
- Ingen ytterligare drink efter matservering. Sov efter maten tills det var 2h kvar till landning. Fick ingen drink då de hade serverat så mycket så det inte räckte till hemresan. 12/40 platser ledigt i C, 70% beläggning i Plus och Max 50% beläggning i Go. Jag beställde inget mer än under maten och blev irriterad på att jag inte kan få en drink när de uppenbarligen serverat andra så det tar slut.

Jag reste i Business

Vilken flight var det där? Lät ju bedrövligt.

- Inget wifi

Jag reste i Business

Jag trodde denna typ av usel service helt var borta på SAS. Ingen överdriven hög kompensation tycker jag du har fått. Man kan ju hoppas att kompensationen för pursern blir att lasta väskor framöver. Denna typ av personal behövs inte ombord på SAS.

Jag trodde denna typ av usel service helt var borta på SAS. Ingen överdriven hög kompensation tycker jag du har fått. Man kan ju hoppas att kompensationen för pursern blir att lasta väskor framöver. Denna typ av personal behövs inte ombord på SAS.

Katastrof var det om jag ska vara ärlig, och jag fattar inte varför denna människa inte fått sparken för länge sedan.

Orkar inte bry mig mer om kompensation, men i första läget var det ingen kompensation som var aktuell. Svaret jag fick var.

Wifi är det inget vi kompenserar för, då detta inte är tyngdpunkten på resan. Det som klassas som det essentiella i din bokning är själva transporten, ombokningsregler och service ombord.

Påpekade att jag struntar i wifi men ”Otrevlig personal, inte servering enligt nya konceptet som ni gör reklam för, ingen ytterligare dryck, och ingen mat innan landning – Tycker jag absolut påverkar servicen ombord”

Nu lägger jag ner och ser fram emot nästa business flygning med SAS om 2,5v

- Inget wifi

Jag reste i Business

Rent generellt skulle jag nog säga att du ska ha ersättning för
  • Ingen måltid innan landning, detta ska ingå
  • Att de lastar för lite dryck ombord så att det tar slut (jag antar att det inte var en specifik drink som tagit slut utan att alla drinkar var slut)
SAS ersätter inte uteblivet wifi sedan typ 1 år tillbaka då "alla" klagade på det på varje flight mer eller mindre.
Dåligt bemötande av purser vet jag inte om de kompenserar, men bra att du tar upp det så det förhoppningsvis kan bli ändring på det. Kan inte förstå problemet med att beställa två fördrinkar. Jag tar i stort sätt alltid en öl och en drink, ibland 2 olika öl och några gånger när de hade mer grejer ombord körde jag ölprvning med 3 olika öl samtidigt. Hade du beställt 5 olika enheter som fördrink hade jag förstått om de kanske ifrågasätter detta lite, men två enheter är fullt normalt och ska aldrig ifrågasättas.

Om 8000 poäng är rimligt eller ej låter jag vara osagt. En business för poäng kostar 50000 poäng så du har fått ca 15% av priset tillbaka för att dryck och andra måltid uteblev. Jag kan tycka att det är relativt rimligt.

Varför är det bullshit att en ny A330 inte har Wi-Fi?
Det är inte bs att den inte har Wi-Fi det är bs att det är deras nyaste kärra, alla vet att det är a350n som är nyast.
Läste du inte mitt svar?
läste det nu

Släpp det där är mitt tips, SAS har inet att göra med att United har problem pga kyla i Chicago.
Om någon ska ersätta dig är det United så du får vända dig dit och jag kan gissa att din claim kommer gå väldigt fort i papperskorgen.
Ibland får man inse när man blir försenad så kan man inte få ersättning från ett helt annat bolag.

United kommer oavsett vad hävda att det är pga vädret i Chicago. Så lycka till att driva detta case i domstol i USA, kommer bli en dyr process, vill du verkligen betala amerikanska advokater för att driva detta?
nej det vill jag inte.

Det är inte bs att den inte har Wi-Fi det är bs att det är deras nyast
Du är medveten om att planet inte levereras med wifi utan att det installeras efteråt. Exakt samma sak for alla A320neo som levereras, de har inte wifi vid leverans utan installeras vid någon senare service.

Toppen