SAS - Generell kompensationstråd

  • Thread starter Thread starter Brandten
  • Start date Start date
PP4EH skrev:Det är inte bs att den inte har Wi-Fi det är bs att det är deras nyaste kärra, alla vet att det är a350n som är nyast.läste det nunej det vill jag inte.Klicka för att utvidga...


Ja, jo, men deras nyaste A330 är ju mindre än ett år gammal, så i dessa sammanhang är den ett av deras yngsta flygplan.
 
palmen skrev:Du är medveten om att planet inte levereras med wifi utan att det installeras efteråt. Exakt samma sak for alla A320neo som levereras, de har inte wifi vid leverans utan installeras vid någon senare service.Klicka för att utvidga...
Väl medveten om detta. Återigen bullshit är inte att det saknas Wi-Fi eller att dom inte hunnit installera.

Bullshiten är förklaringen som hon gav, detta är

vårt NYASTE flygplan. Det är det icke!
 
Hachans skrev:Ja, jo, men deras nyaste A330 är ju mindre än ett år gammal, så i dessa sammanhang är den ett av deras yngsta flygplan.Klicka för att utvidga...
Ja fast hon sa nyaste och inte en av dom nyaste.



men skitsamma bara en observation inte så att jag hade ont av hennes förklaring, den stämmer bara inte.
 
mha321 skrev:Fast är man så noggrann med det exakta ordvalet så är ju även det du säger att "alla vet", att a350n är deras nyaste flygplan, fel.Klicka för att utvidga...
Samt att det har levererats några A320neo efter att de fick sin första A350.
 
Alf skrev:Jag trodde denna typ av usel service helt var borta på SAS. Ingen överdriven hög kompensation tycker jag du har fått. Man kan ju hoppas att kompensationen för pursern blir att lasta väskor framöver. Denna typ av personal behövs inte ombord på SAS.Klicka för att utvidga...


Det där är ju alltid ngt man vet kan ske på sas tyvärr. Otrevliga och ointresserade CC i C har jag aldrig stött på på något annat Star Alliance bolag än sas. Så surt när sas hårdvara är riktigt bra men mjukvaran gör ju att jag hellre åker med lufthansa till USA då de alltid håller en viss lägsta nivå, något sas inte har.. Där är det snarare höga toppar och djupa dalar på CC på long haul.
 
En nybörjarfråga - ber om ursäkt om det enkelt går att hitta svaret någonstans men jag har inte gjort det... Har lite svårt att förstå vilka regler/lagar som gäller i mitt fall. Har nyligt börjat flyga mycket och detta är första gången jag råkar ut för stor försening.



Inrikesflyg, när vi ska boarda kommer info om kollision med fågel på inflygningen och boardingen avbryts. Kommer ta "minst några timmar" innan vi kan åka enligt kapten. Detta innebar att syftet med min resa var förlorat. Hade även returflyg hem med SAS samma kväll. Åkte hem då det inte längre fanns något syfte med min resa, skulle inte hinna fram i tid, och ringde resebyrån för att avboka det som gick att avboka. Resulterade även att jag gick miste om arvode när resan inte blev av. Finns någon möjlighet till kompensation tror ni, antingen ekonomiskt eller EB-poäng? Förväntar mig väl egentligen inget men tänker att det är dumt att inte kolla iaf. Och vill ha lite bättre koll själv innan jag ev kontaktar SAS.



Tacksam för svar!
 
eddo skrev:En nybörjarfråga - ber om ursäkt om det enkelt går att hitta svaret någonstans men jag har inte gjort det... Har lite svårt att förstå vilka regler/lagar som gäller i mitt fall. Har nyligt börjat flyga mycket och detta är första gången jag råkar ut för stor försening.Inrikesflyg, när vi ska boarda kommer info om kollision med fågel på inflygningen och boardingen avbryts. Kommer ta "minst några timmar" innan vi kan åka enligt kapten. Detta innebar att syftet med min resa var förlorat. Hade även returflyg hem med SAS samma kväll. Åkte hem då det inte längre fanns något syfte med min resa, skulle inte hinna fram i tid, och ringde resebyrån för att avboka det som gick att avboka. Resulterade även att jag gick miste om arvode när resan inte blev av. Finns någon möjlighet till kompensation tror ni, antingen ekonomiskt eller EB-poäng? Förväntar mig väl egentligen inget men tänker att det är dumt att inte kolla iaf. Och vill ha lite bättre koll själv innan jag ev kontaktar SAS.Tacksam för svar!Klicka för att utvidga...
Sökfunktionen på forumet ger en hel del uppslag, birdstrike eller eu241 ger mycket info.

Om det från din avreseplats fanns andra alternativ att bli ombokad till och detta inte erbjöds kan du möjligen ha något att hämta för förseningen. Förlorad inkomst kommer bli svårt att få något för.
 
pswe skrev:Sökfunktionen på forumet ger en hel del uppslag, birdstrike eller eu241 ger mycket info.Om det från din avreseplats fanns andra alternativ att bli ombokad till och detta inte erbjöds kan du möjligen ha något att hämta för förseningen. Förlorad inkomst kommer bli svårt att få något för.Klicka för att utvidga...
Tack så mycket flr söktipsen, ska läsa mer då. Blir nog inget ser det ut som, fanns egentligen inga alternativ som hade gjort att jag kommit fram i tid.
 
Back
Top