De kommer nog skicka ett mail och fråga om det, när jag valde pengar så hörde de av sig och ville ha bankkonto till personen som flög tillsammans med mig.har någon som valt poäng kunnat dela det på samtliga resenärer? I claim formulär anges ju bara ett EB nummer...
Ok, för i detaljerna ”på väg fram” till val av pengar eller poäng så kunde jag bara knappa in detaljer (inkl eb nummer) till kontaktpersonen.De kommer nog skicka ett mail och fråga om det, när jag valde pengar så hörde de av sig och ville ha bankkonto till personen som flög tillsammans med mig.
kan svara med mig själv med oerhört snabbt svar från guldsupporten:Ok, för i detaljerna ”på väg fram” till val av pengar eller poäng så kunde jag bara knappa in detaljer (inkl eb nummer) till kontaktpersonen.
Vill ju inte få in 180.000 poäng till mig och sedan betala överföringsavgift på 120.000 poöng. Då blir det ju plus minus noll.
För poängen måste du maila ebretro, lär inte gå automatiskt.Hej,
Mitt första inlägg här, hoppas på lite intressanta svar.
Jag var idag bokad i SAS Plus mellan SDL och GOT via ARN. Flighten mellan SDL och ARN blev inställd (för mig okänd anledning).
Jag blev av markpersonal ombokad till Bra från SDL till GOT via Bromma i Y.
Kan jag förvänta mig att få mina Eurobonus-poäng enligt ORC automatiskt, eller måste jag göra nått?
Vad kan jag förvänta mig/kräva genom att jag bokat i SAS Plus och blir ombokad till Bra Ekonomi?
Jag hoppas ju både få mina ursprungliga poäng enligt ORC samt kompensation för att inte få rulle och IPA på legs och istället för Sas lounge på ARN T4 betala dyrt får nått att äta och dricka.
Vad skulle ni rutinerade rävar säga.
Jag är EBS.
/T
För poängen måste du maila ebretro, lär inte gå automatiskt.
För inställt flyg och nedgradering så skicka in claim via SAS hemsida.
Att missa loungen vet jag väl inte om det är nåt att kräva kompensation för men vi är ju alla olika.
Styrs väl av EU förordningen, då jag likt dig inte vill googla använder jag minnet och då tror jag det kan ge 30% av vad biljetten kostar och att det endast tas hänsyn till den nedgraderade sträckan om det köpts en ToR.Tack! Mailar Ebretro!
Klart tveksamt med värdet av utebliven lounge på T4, men även den kan kännas trevlig i jämförelse mot en fullsatt avgånghall på Bromma .
Vad är rimlig kompensation för nedgradering från Sas Plus till ombokningen till Bra Y?
/T
Tack! Mailar Ebretro!
Klart tveksamt med värdet av utebliven lounge på T4, men även den kan kännas trevlig i jämförelse mot en fullsatt avgånghall på Bromma.
Men handen på hjärtat... Att ens tänka tanken på kompensation för att du missade en sväng i loungen? Vad blir nästa, jag vill ha 5000 eurobonuspoäng för att toalettpappret var slut?
Här finns en hel del att läsa om EU förordningen.
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor