Senaste nytt

SAS - Generell kompensationstråd

Det här är ju spännande!
Du förväntar dig alltså att SAS skall ringa ett hundratal passagerare, mer eller mindre samtidigt vid någon form av ombokning eller hur hade du tänkt att det skall gå till? Utveckla gärna!
Hmm, eftersom SK910 avgår som planerat? Inget inställt?
Så ett flygbolag kan bara boka om en person hur som helst?
Rimligt är att man kanske får ett mail om det inte är så att ett plan är inställt eller ur funktion.

Hmm, eftersom SK910 avgår som planerat? Inget inställt?
Så ett flygbolag kan bara boka om en person hur som helst?
Rimligt är att man kanske får ett mail om det inte är så att ett plan är inställt eller ur funktion.
Troligtvis överbokning eller något som gör att det är fler passagerare än tillgängliga stolar.
Mail brukar komma automatiskt när ens biljett ändras, det får åtminstone jag. Det är dock ingen som manuellt sitter och mailar om detta.

Som jag skrev i andra tråden är det nog bäst att vänta tills hon är i Göteborg och då börja reda ut saker och ting.

Troligtvis överbokning eller något som gör att det är fler passagerare än tillgängliga stolar.
Mail brukar komma automatiskt när ens biljett ändras, det får åtminstone jag. Det är dock ingen som manuellt sitter och mailar om detta.

Som jag skrev i andra tråden är det nog bäst att vänta tills hon är i Göteborg och då börja reda ut saker och ting.

Tack! Jag aavvaktar allting.

Står tyvärr i plusgrades villkor att uppgraderingen försvinner vid ombokning, vilket jag tycker är tråkigt och blir en överraskning för många.
Minst sagt en överraskning ja!
Är trött så har inte hunnit känna efter själv vad jag tycker men jag kan kanske tycka att en plusgrade borde ha förtur på SK metall mot en betald biljett i C som även får flyga C på ombokat flygbolag.

Men som sagt många ömma tår och diskussioner om jag är viktigare än dig brukar kunna spåra ur.

Glömde rapportera från augusti: CPH-LHR försenat med 59 minuter (...) på grund av tekniska fel, och dessutom belyste jag att MD82 inte är den standard man förväntar sig med SAS mellan två europeiska huvustäder. 3000 poäng kompensation per pax, vilket blev 6k totalt till mig. EBS vid tidpunkten.

Glömde rapportera från augusti: CPH-LHR försenat med 59 minuter (...) på grund av tekniska fel, och dessutom belyste jag att MD82 inte är den standard man förväntar sig med SAS mellan två europeiska huvustäder. 3000 poäng kompensation per pax, vilket blev 6k totalt till mig. EBS vid tidpunkten.

Ajaj, då får jag se till att boka en resa snarast innan MD82 försvinner pga klagomål från passagerare. :(

Toppen