mha321
Medlem
Point. Men då vill man ju helst hitta ett annat bolag till utresan. Fast det brukar iofs bli dyrt iom att sas inte är med i jv.Man ska ju hem också
Bara stanna till lunch...
Point. Men då vill man ju helst hitta ett annat bolag till utresan. Fast det brukar iofs bli dyrt iom att sas inte är med i jv.Man ska ju hem också
Bara stanna till lunch...
Tror att jag under alla år bara sovit 2ggr på Arlanda, då resesällskapet har bott på flygplatsen.Jag brukar faktiskt ändå sova på Arlanda om min flight avgår innan kl 12.![]()
Nog för att jag, som stockholmare, självklart tycker det är synd att dom flyttar min favorit sk939 till cph så måste ju sas ändå gjort någon form av kalkyl på att detta ger mer klirr i kassan hos dom?
Tror inte dom flyttar en linje bara för att jävlas med oss som bor i och i kring Stockholm, och även dom uppåt i landet.
Jag tycker tvärtom, går jag upp så tidigt så har jag inga problem att sova 3-4 timmar (i businessclass eller SAS Plus) efter lunch och de sömntimmarna gör det lättare för mig att hålla mig vaken till amerikansk läggdags.Dvs klockan ringer omkring 4. Det är inte alls bra när man förväntar sig att ställa om dygnet 9 timmar när man kommer fram. Det blir som att gå upp 7 på kvällen lokal tid och sen jobba med att ställa om dygnet.
Att slippa Swedavia för privatägda Kastrup är nog något positivt för SAS.
Självklart har de gjort det. Och *om* de fyller linjen från cph så tjänar de ju generellt mer på det. Dels direktflygande danskar, och dels generellt mer betalglada tyskar.
och morgonpigga, fakir från Hamburg men från andra städer finns det väl inte med anslutning samma dag?
I mars ska jag åka till Miami från Arlanda och det flyget avgår 09:25.Nä, märklig idé att lägga en Long haul redan kl. 9.15, väldigt få anslutningar som hinner fram.
Fast Miami får väl ändå ses som mer av en ”semesterlinje”? Det borde i varje fall vara ganska många semesterfirare på den jämfört med flera av de andra long haul linjerna, tänker jag spontant. Så just i det fallet kan jag förstå den tidiga avgången, direktlinje till Miami för semestersugna stockholmare/svenskar.I mars ska jag åka till Miami från Arlanda och det flyget avgår 09:25.
Arlanda har dock connecting flights samma dag för sitt upptagningsområde som gör att man slipper övernattning, väsentlig skillnad.I mars ska jag åka till Miami från Arlanda och det flyget avgår 09:25.