Senaste nytt

SAS flyttar Los Angeles från Arlanda till Kastrup

SAS verkar ha ändrat tidtabellen så att SK931 CPH-LAX går en halvtimme tidigare (nu 9.15). Reser man från ARN fre-sön betyder det att man måste ta fakiren kl 06 ARN-CPH för att hinna med.

Vårens resa ARN-LAX direkt är nu ombokad två gånger av SAS och känns inte lika attraktiv tidsmässigt längre. Det går förstås att boka av gratis med tanke på tidtabellsändringarna men ej aktuellt av olika skäl denna gång.
Detta kommer i samband med öppningen av Haneda-linjen som avgår tidigare än nuvarande flight till Narita. Utöver LAX så är det också ändrad tidtabell på CPH-SFO som avgår 25 min tidigare ut och 1,5 timme tidigare tillbaka:
SK935 CPH-SFO 1200-1420
SK936 SFO-CPH 1610-11:50+1
 
Exakt, jag måste åka 19:25 dagen innan för att kunna hinna med SAS till Los Angeles, galet dåligt. Blir mer och mer attraktivt att mellanlanda i Europa och flyga med annat bolag

SAS får ju som de vill. Att allt fler svenskar väljer bort SK till förmån för andra bolag. Både LAX och HKG hade mestadels lokala resenärer till och från ARN. Dessa försvinner i samband med omlokalisering.
 
Nog för att jag, som stockholmare, självklart tycker det är synd att dom flyttar min favorit sk939 till cph så måste ju sas ändå gjort någon form av kalkyl på att detta ger mer klirr i kassan hos dom?

Tror inte dom flyttar en linje bara för att jävlas med oss som bor i och i kring Stockholm, och även dom uppåt i landet.
SAS får ju som de vill. Att allt fler svenskar väljer bort SK till förmån för andra bolag. Både LAX och HKG hade mestadels lokala resenärer till och från ARN. Dessa försvinner i samband med omlokalisering.
 
Nog för att jag, som stockholmare, självklart tycker det är synd att dom flyttar min favorit sk939 till cph så måste ju sas ändå gjort någon form av kalkyl på att detta ger mer klirr i kassan hos dom?

Tror inte dom flyttar en linje bara för att jävlas med oss som bor i och i kring Stockholm, och även dom uppåt i landet.
Självklart har de gjort det. Och *om* de fyller linjen från cph så tjänar de ju generellt mer på det. Dels direktflygande danskar, och dels generellt mer betalglada tyskar.

Det är klart att det är ett om - hör de halvfullt från cph lär det inte gå ihop. Men det är nogot som de garanterat räknat rätt mycket på.

Och när inte ens Norwegian med sina lägre kostnader klarar att hålla en uppe från arn... Nä det är surt som Stockholmare att inse att det är för svårt.

Om man är både stockholmare och sas-fan är det ännu värre. Eftersom det nu troligen blir byte Schweiz eller Tyskland istället, åtminstone de gånger man kan betala för premium eco eller bättre. (cu och plusgrade på sas är ju annars väldigt bra för eb diamond..)
 
Jag, personligen, som inte reser till USA i tjänsten utan enbart på semester, ser det inte som ett jätteproblem att stanna 1 natt på hotell i cph kvällen innan. Jag brukar faktiskt ändå sova på Arlanda om min flight avgår innan kl 12. Visst, det kostar någon tusenlapp men så ofta åker jag inte så blir inga större summor.
Värre för er som flyger på LA i tjänsten, antingen gå upp jättetidigt eller ta en övernattning i cph, givetvis på jobbets räkning men mindre tid hemma med familj etc.

Sen att jag inte gillar cph som flygplats öht är en annan femma :)
Självklart har de gjort det. Och *om* de fyller linjen från cph så tjänar de ju generellt mer på det. Dels direktflygande danskar, och dels generellt mer betalglada tyskar.

Det är klart att det är ett om - hör de halvfullt från cph lär det inte gå ihop. Men det är nogot som de garanterat räknat rätt mycket på.

Och när inte ens Norwegian med sina lägre kostnader klarar att hålla en uppe från arn... Nä det är surt som Stockholmare att inse att det är för svårt.

Om man är både stockholmare och sas-fan är det ännu värre. Eftersom det nu troligen blir byte Schweiz eller Tyskland istället, åtminstone de gånger man kan betala för premium eco eller bättre. (cu och plusgrade på sas är ju annars väldigt bra för eb diamond..)
 
Jag, personligen, som inte reser till USA i tjänsten utan enbart på semester, ser det inte som ett jätteproblem att stanna 1 natt på hotell i cph kvällen innan. Jag brukar faktiskt ändå sova på Arlanda om min flight avgår innan kl 12. Visst, det kostar någon tusenlapp men så ofta åker jag inte så blir inga större summor.
Värre för er som flyger på LA i tjänsten, antingen gå upp jättetidigt eller ta en övernattning i cph, givetvis på jobbets räkning men mindre tid hemma med familj etc.

Sen att jag inte gillar cph som flygplats öht är en annan femma :)
Mikkeller > Pontus, så av den anledningen är det faktiskt positivt att de ändrat till Köpenhamn ;)
 
Toppen