Senaste nytt

SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

Ricci

Medlem
Beror på vilken bas det gäller. Stämmer säkert för Stockholm men inte för Köpenhamn.
Om jag förstått det rätt så så CAU ja till en "pakke" förra veckan som rörde arbetstider och långlinjer. Där var också något om bemanning om jag förstod det rätt?
 

Brandten

Medlem
Går det att göra någon spännande analys på om vi tror det kommer bli mer förseningar/inställda long haul från ARN nu iom att man inte har en maskin till att pussla med.

Eller kanske färre förseningar/inställda när man inte har en krånglande Hong Kong kärra med i ekvationen.
 

NotRyan

Medlem
Går det att göra någon spännande analys på om vi tror det kommer bli mer förseningar/inställda long haul från ARN nu iom att man inte har en maskin till att pussla med.

Eller kanske färre förseningar/inställda när man inte har en krånglande Hong Kong kärra med i ekvationen.
Det blir mer luft i schemat i och med att den tredje maskinen står längre på backen. Om dom vill vara helt flexibla så blir det 3 st 330E, då kan dom schemalägga alla Stockholms-330 till alla destinationer om det skulle bli problem.

EDIT: För attt få ut maximal flexibilitet så borde kanske Chicago - avgången flyttas tidsmässigt.
 

Senator

Moderator
Hmm, va? Är det alltid 3 asiater med i crew på hkg flighten? Varför?

SAS har sedan många år tillbaka haft personal som talar kinesiska eller japanska ombord de respektive rutter. Så opererar nästan alla flygbolag (västerländska) jag har åkt med till utvalda destinationer. Senaste förra veckan med tyska anställda på United till Frankfurt.

Kom ihåg att flygplanen flyger åt båda håll Det går bara runt om man säljer biljetter från båda marknader.
 
Toppen