SAS familjekonto

Saknade en liten poängsumma från min fru genererad när vi åkte till CPH i januari. Familjekontot upplagt i december och sedan dess har hon inte tjänat några EB-poäng. Ringde för en i början av mars och det skulle då åtgärdas. Har fortfarande inte hänt något hos på vare sig min frus eller mitt EB-saldo.

bossefin skrev:Saknade en liten poängsumma från min fru genererad när vi åkte till CPH i januari. Familjekontot upplagt i december och sedan dess har hon inte tjänat några EB-poäng. Ringde för en i början av mars och det skulle då åtgärdas. Har fortfarande inte hänt något hos på vare sig min frus eller mitt EB-saldo.Klicka för att utvidga...

Då är det samma situation som för mig, den senaste poängöverföringen skedde i december. Januari, februari och mars saknas och svaret man blir hänvisad till var endaste gång är "vi jobbar på det". Det kan inte arbetas så himla frekvent eftersom det nu snart var felaktigt längre än det fungerat...

Mailade guld-supporten och gnällde.. de tog kontakt med familypooling så de förde över poängen manuellt. Allt på plats nu.

Har haft problem med överföring av både family och amex poäng. Mailade Diamond supporten och fick följande svar.

Hej Christian,

Tack för ditt mail!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att poängöverföringen inte fungerat som det ska.

Vi har haft tekniska problem med överföringen på poäng och vi har därmed skjutit upp överföringen till april där alla intjänade poäng under februari och mars ska överföras.

Layzedad skrev:Har haft problem med överföring av både family och amex poäng. Mailade Diamond supporten och fick följande svar.Hej Christian,Tack för ditt mail!Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att poängöverföringen inte fungerat som det ska.Vi har haft tekniska problem med överföringen på poäng och vi har därmed skjutit upp överföringen till april där alla intjänade poäng under februari och mars ska överföras.Klicka för att utvidga...

Har inte fått amex-poängen än fast de är swipade från amex..

Kimmen00 skrev:Mailade guld-supporten och gnällde.. de tog kontakt med familypooling så de förde över poängen manuellt. Allt på plats nu.Klicka för att utvidga...

Layzedad skrev:Har haft problem med överföring av både family och amex poäng. Mailade Diamond supporten och fick följande svar.Hej Christian,Tack för ditt mail!Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att poängöverföringen inte fungerat som det ska.Vi har haft tekniska problem med överföringen på poäng och vi har därmed skjutit upp överföringen till april där alla intjänade poäng under februari och mars ska överföras.Klicka för att utvidga...
Konstigt, EBD-mailen sa

"Tack för ditt mail.

Vi hade problem med Familje överföringen denna månad 8e mars.

Problemet håller på att lösa sig och poängen kommer att överföras så snart det är löst."

så en får sina poäng manuellt, en annan får veta att det kommer i april och jag någonstans mittemellan

DTCS - Dont trust customer support!

Jag blir knäpp, inga poäng överförda, ringde sas "Nej men det var konstigt, jag kollar vad det kan vara så återkommer jag". Samma visa varje månad, i slutändan kommer ingen veta och man kommer hänvisa till nästa månad igen.

Inget för mig heller men det är "Framtida poäng från SAS och EuroBonus Partner, kommer att föras över en gång i månaden till huvudkontot." som spökar för min del. Tror jag skapade familjekontokopplingen efter poängen trillat in.

Plötsligt händer det - poängen från min frus resa i januari (!) som jag ringde om i början av mars har igår kommit in på mitt konto...

Nu den 8 maj drogs poängen från alla givarkonton som vanligt. Dock har poängen inte dykt upp på mottagarens EB-konto ännu. Är det likadant för andra här på forumet?

Joakim P N skrev:Nu den 8 maj drogs poängen från alla givarkonton som vanligt. Dock har poängen inte dykt upp på mottagarens EB-konto ännu. Är det likadant för andra här på forumet?Klicka för att utvidga...
En kompis har fått sina familjepool poäng så nej det har iaf funkat för en medlem

Joakim P N skrev:Nu den 8 maj drogs poängen från alla givarkonton som vanligt. Dock har poängen inte dykt upp på mottagarens EB-konto ännu. Är det likadant för andra här på forumet?Klicka för att utvidga...
samma här, brukar poängen trilla in senare eller har de fastnat på vägen?

Samma hände för mig 8 maj. Jag fick överföringen från båda barnen samtidigt som poängen drogs hos dem. På min frus konto har poängen dragits men inte landat hos mig. I april funkade det 100% från alla tre kontona men i maj blev utfallet bara 66,6% i familjelotteriet.

Ringde supporten, de kunde inte göra eller se något en söndag, EB supporten kör bara kontorstid på vardagar.

Back