Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Nu har jag fått en första erfarenhet av att få en betalning med mitt MC Premium nekad.
Har gott om utrymme till min kreditgräns så det borde inte vara problemet. Försökte dock använda kortet tillsammans med TransferWise (en tjänst för att göra utlandsbetalningar), så den kanske är spärrad på något sätt då de tycker att det är för likt kontantuttag (på samma sätt som Betalo etc ska vara).

Har blivit nekad köp i USA vid några olika tillfällen. Är inte i närheten av min köpgräns så det är inget sånt. Fick ett "icke svar" från SEB/Maestercard när jag skickade in och frågade varför det inte fungerar. De kan inte se något då de ej fått några nekade köp. Tur att jag har Amex med mig också.

Poängen fortsätter att utebli, inte heller Mastercardkontot är uppdaterat "poäng denna månad"
klumpas poängen för både juni och juli ihop.

Inga poäng här heller. Dock syns månadens poäng på MC.
Tycker det är så jäkla dåligt. Masercard får banne mig ta och kompensera alla som det inte fungerar för.
Jag blev lovad 2.000 extrapoäng i kompensation för att flypremium inte fungerade. Tror ni jag fått dem?

Arn eller Konsumentverket ? Vilka ska man kontakta?

7b3e5a9e48fe6d4358850fc57ab7ead3.jpg

Inga poäng här heller. Dock syns månadens poäng på MC.
Tycker det är så jäkla dåligt. Masercard får banne mig ta och kompensera alla som det inte fungerar för.
Jag blev lovad 2.000 extrapoäng i kompensation för att flypremium inte fungerade. Tror ni jag fått dem?

Arn eller Konsumentverket ? Vilka ska man kontakta?

7b3e5a9e48fe6d4358850fc57ab7ead3.jpg

Det jag ser på den ikonen "denna månad" är summan av juni och juli.
om jag däremot kollar längre ned "Sök efter SAS EuroBonus Extrapoäng"
får jag fram korrekt antal poäng för respektive månad.
("Hittils i år" stämmer dock, de inkluder även det gamla kortet)

Det jag ser på den ikonen "denna månad" är summan av juni och juli.
om jag däremot kollar längre ned "Sök efter SAS EuroBonus Extrapoäng"
får jag fram korrekt antal poäng för respektive månad.
("Hittils i år" stämmer dock, de inkluder även det gamla kortet)

Så är det för mig med kom jag på nu när jag tänker efter.

Inte heller fått några poäng... När jag skaffade kortet kom 1000 statuspoäng in dagen efter. Min bror har inte fått några poäng fast han skaffade kortet. Mycket strul för alla vad det verkar. Vissa inte fått alls. Andra fått för många baspoäng och strul med flypremium... De bör kompensera samtliga med x-antal poäng...

Jag förstår att det kan bli fel när man lanserar nya tjänster/produkter men de som kan påverka detta är vi. Om ingen säger något kan det inte ske någon förbättring.

Titta på sas. De gjorde vad de tyckte var bäst. Och nu i efterhand förstod de att de skulle ha lyssnat på oss.

De lovade bl.a. Nya Eurobonus med familjepooling osv för ett år sedan. Funkar det? Nej.

Jag tänker höra av mig till Konsumentverket samt ARN med detta.

Toppen