Tonton
Medlem
men 500 extrapoäng är faktiskt inte mer än just 500 extrapoäng.
Bra observerat
Personligen väljer jag alltid hyrbil efter prisvärdhet. (Oftast) inte värt att välja deal efter intjäning av småpoäng.
men 500 extrapoäng är faktiskt inte mer än just 500 extrapoäng.
1. Ja, endast bonusbiljetter och inte "vanliga biljetter för poäng".Jag funderar på att uppgradera mitt kort till Premium men har två frågor jag inte hittade svaret på i början av tråden (och det finns säkert någonstans i dessa 175 sidor)
1. Gäller Fly Premium endast "rena" Eurobonusbiljetter? Dvs inte varianten där man betalar någon form av marknadspris, t.ex. en Go till asien för 52136 poäng enkel.
2. Är det bokande klass eller mottagande klass som ska vara Eurobonus? Dvs om jag skulle kunna flyga Business måste jag då först hitta en ren Eurobonusbiljett i Go och där det dessutom finns en Eurobonus i Business? Hänger ihop med första frågan och kan vara onödig beroende på svaret...
Jag funderar på att uppgradera mitt kort till Premium men har två frågor jag inte hittade svaret på i början av tråden (och det finns säkert någonstans i dessa 175 sidor)
1. Gäller Fly Premium endast "rena" Eurobonusbiljetter? Dvs inte varianten där man betalar någon form av marknadspris, t.ex. en Go till asien för 52136 poäng enkel.
2. Är det bokande klass eller mottagande klass som ska vara Eurobonus? Dvs om jag skulle kunna flyga Business måste jag då först hitta en ren Eurobonusbiljett i Go och där det dessutom finns en Eurobonus i Business? Hänger ihop med första frågan och kan vara onödig beroende på svaret...
Jag funderar på att uppgradera mitt kort till Premium men har två frågor jag inte hittade svaret på i början av tråden (och det finns säkert någonstans i dessa 175 sidor)
1. Ja, endast bonusbiljetter och inte "vanliga biljetter för poäng".
2. Måste finnas bonusbiljetter i den klass du vill resa i. Det är alltså inte någon uppgraderingsförmån utan en rabatterad biljett i Plus/Business.
Lite OT: Det där gäller för övrigt också när man säger upp kortet (och alla andra kort i Sverige), dvs man får tillbaka återstående del av årsavgiften. Det betyder att man aldrig behöver bevaka när årsavgiften dras, dvs det blir aldrig "för sent" att säga upp kortet.Nej, de krediterar den delen av redan förbetald årsavgift som du har gjort på det gamla kortet.
Visa bifogad bild 127117