Nej, syns ej.Brukar de synas i activity?
Jag har varit kontakt med SAS MC igen och det nästan alla Eurobonus medlemmar (dvs att poängen är sena för redovisning). De säger att de har fört över poängen till SAS den 4 juli och att det då är den som står för fördröjningen.
Ställde även två till frågor som jag inte vet om någon annan undrat över:
Fråga: Reserverade belopp klumpas ihop och redovisas inte vilket jag är van vid med andra kortbolag.
Svar: Detta samt att kunna stänga av och på internet-köp är under utveckling och kommer.
Fråga: Hur räknas egentligen FlyPremium perioden ut, är det rullande och när görs avstämningen?
Svar: Den är rullande och uppdateras varje månad. Antingen uppgraderas till högre nivå eller att man ligger kvar på befintlig nivå men får förlängd statusperiod. Detta är någonting som också görs veckan kring den 10:e varje månad.
Angående e-faktura så fick jag min idagJust det, fick också höra att det inte ska vara dubbla baspoäng under jun-aug. Vilket jag är helt säker på att jag fick för juni.
Sen frågade jag också om e-faktura och den bör komma senast på fredag.
Nu har jag fått en första erfarenhet av att få en betalning med mitt MC Premium nekad.
Har gott om utrymme till min kreditgräns så det borde inte vara problemet. Försökte dock använda kortet tillsammans med TransferWise (en tjänst för att göra utlandsbetalningar), så den kanske är spärrad på något sätt då de tycker att det är för likt kontantuttag (på samma sätt som Betalo etc ska vara).
DitoFick min e-faktura idag. Inga poäng än så länge.
Fråga: Hur räknas egentligen FlyPremium perioden ut, är det rullande och när görs avstämningen?
Svar: Den är rullande och uppdateras varje månad. Antingen uppgraderas till högre nivå eller att man ligger kvar på befintlig nivå men får förlängd statusperiod. Detta är någonting som också görs veckan kring den 10:e varje månad.
Mitt FP-saldo ändrades också då, men min period blev inte förlängd jag har fortfarande bara status fram till 2018-06-30. Det var därför jag frågade supporten kring det. Har din status förlängts efter den 1/7?På deras hemsida står det (vilket stämmer med att FlyPremium saldot ändrades på mitt konto den 1/7 )
- Fly Premium nivån beräknas månatligen per den sista dagen i månaden