Kan inte tänka mig att de drar tillbaka poäng de redan delat ut (dvs att de finns på ens Eurobonus-konto) men att sluta tilldela poäng om det sker felaktigt.
Att kontakta Mastercard om detta var ju inte direkt smart gjort då de definitivt vet om felet nu, om de rättar till det eller inte är ju upp till dom att ta ställning till.
Det tåls att upprepas 100 gånger om, kontakta aldrig aktuellt företag om saker som blir fel till din favör. Gör du det riskerar de att rätta felet och man kan då inte dra nytta av detta framöver.
Exempel: Om ett flygbolag lägger ut biljetter i Business från Oslo till USA för 5000 kronor i Business, nämn inte detta på något sätt för flygbolaget. Det man dock gärna får göra är att dela med sig av informationen så att fler kan ta del av detta (detta görs ju på i stort sett alla stora forum och bloggar så fort sånt upptäcks). Det felaktiga priset kommer troligtvis att försvinna, men har man hunnit gjort en bokning finns i alla fall chansen att få åka till det billigare priset.