Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

För en pandion tycker jag det vore rimligt i deras regelbundna och planerade trafik. Man flyger en del på antagligen relativt dyra biljetter.
Ja, men då kan ju en annan Pandion som vill boka om en biljett vid gate inte komma på flyget om det endast finns en ledig plats kvar och denna plats är mellan en eller andra Pandions. Blir lite moment 22 där.

Garanterad seat block, så länge inte platsen behövs eftersom flyget är fullbokat, är väl ändå mer genomförbart och acceptabelt?
Då är den ju inte garanterad.
Svårt att se varför de skulle införa något som gör att det skapar tomma stolar när de precis som alla vinstdrivande företag borde vilja fylla planen till bredden.

Då är den ju inte garanterad.
Svårt att se varför de skulle införa något som gör att det skapar tomma stolar när de precis som alla vinstdrivande företag borde vilja fylla planen till bredden.
Det är ju den eviga frågan om kortsiktig vs långsiktig vinst. Varför har man bonusprogram? En Pandion genererar år efter år stora intäkter till SK. Är det värt att ge Pandion det lilla extra eller föredrar man att sälja Now or Never-biljetter för 299 kronor?

Det är ju den eviga frågan om kortsiktig vs långsiktig vinst. Varför har man bonusprogram? En Pandion genererar år efter år stora intäkter till SK. Är det värt att ge Pandion det lilla extra eller föredrar man att sälja Now or Never-biljetter för 299 kronor?
Sant. Men med tanke på hur det gått för SAS så borde se inrikta sig mer på cash nu än senare kan jag tycka.
Men vi får väl se helt enkelt hur de resonerar. Pandion är ju inte mängder av folk så de kanske ser vinsten i att premiera dem på det viset utan större påverkan.

För en pandion tycker jag det vore rimligt i deras regelbundna och planerade trafik. Man flyger en del på antagligen relativt dyra biljetter.
I deras regelbundna och planerade trafik? Fatta vad dumt att ha tomt säte på bredvid pandion på alla flyg. Du hör ju själv hur mycket pengar det handlar om. Ta fem pandion i business på en flight torsdag kväll från EWR. det skulle betyda att businesskabinen måste gå med 5 tomma stolar! Full fare är det ca 200,000 SEK i intäkter det handlar om.

Toppen