Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Samtidigt är det ju unikt att de "bästa" kunderna behandlas illa :) Kanske en framtida uttalad förmån. Betala mest - bli behandlad som pest!

Pandion kan ju låsa upp Award-platser på SAS-flyg. Är det någon som vet om de också kan låsa upp platser till någon annan (nära familjemedlem) och den andra personen betalar med sina egna poäng? Jag skall ta och ringa SAS och kolla detta, men är ändå nyfiken om någon här vet.

Dette er ikke enkelt.
For det første er ikke slike bonusbilletter en offisiell perk enda. Roald har lovet at dette kommer inn på listen over hard Pandion benefits, men per idag er dette en ekstra service med variabelt resultat. Det skjer visstnok ved at Eurobonus support kjøper ut vanlige billetter fra sas ticket office. Derfor må forskjellige managers ofte inn og godkjenne slike frikjøp.
Dernest har de en intern regel (?) som sier at Pandion må fly sammen med ekstra passasjer.
Jeg har kommet rundt dette flere ganger da jeg ofte drar på møter og konferanser på vanlig biz revenue billett, og så kommer min frue etter ved slutten av konferansen for en ukes ferie, og så reiser vi sammen hjem. Erfaringen er at eb support bare klarer å skaffe eco-billett til fruen på utreise, men når vi reiser hjem får hun også biz bonusbillett. Og dette er destinasjoner type TRD-CPH-LAX-HNL på SAS/United bestilt 3-4 uker før avreise, så egentlig hveldig bra service siden alle bonusbilletter normalet er blåst bort et halvt år tidligere...
Men jeg vil tro EB support ikke godtar å sende andre uten at det er koblet direkte til en reise sammen med EBP medlem. Hvis det går er det interessant å vite.

Man har ju aviserat om att i EB 3.0 skall EBP ha obligatoriskt seatblock. Förvisso är inte 3.0 lanserad ännu men jag blir lite trött av att se seatingkartan för morgondagens flygning där jag konstaterar att av pluskabinens 9 lediga säten så är 4A-C helt ledig och likväl så har jag min perk i form av en mittsätesryttare på 1E......
Nyttjas alla lediga fönsterplatser samt den lediga gångplatsen så har alla mittsätet ledigt men så blir nog inte fallet.....

Man har ju aviserat om att i EB 3.0 skall EBP ha obligatoriskt seatblock. Förvisso är inte 3.0 lanserad ännu men jag blir lite trött av att se seatingkartan för morgondagens flygning där jag konstaterar att av pluskabinens 9 lediga säten så är 4A-C helt ledig och likväl så har jag min perk i form av en mittsätesryttare på 1E......
Nyttjas alla lediga fönsterplatser samt den lediga gångplatsen så har alla mittsätet ledigt men så blir nog inte fallet.....
Obligatorisk seat block tror jag inte på. Det skulle betyda att för varje EBP så kan man inte sälja en biljett.

Toppen