Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

trskial

Medlem
Det jag menar är: gör Pandion till officiell nivå med mycket höga krav och ge dem kunglig service.

SAS EB Silver 22 enkelresor eller 22,500 poäng
SAS EB Guld 45 enkelresor eller 45,000 poäng
SAS EB Diamant 90 enkelresor eller 90,000 poäng

Det man kan diskutera är, var ska man då lägga ribban för Pandion om det nu ska vara mycket högra krav?

200 enkelresor eller 200,000 poäng.
 

Canadien

Medlem
Ja, bättre att det är en officiell nivå med kända krav och förmåner, t ex 300 legs / 500,000p. Att sedan SAS väljer att ge bort dylika kort till höjdare som de vill smeka medlårs är en annan sak.
 

flum

Medlem
SAS EB Silver 22 enkelresor eller 22,500 poäng
SAS EB Guld 45 enkelresor eller 45,000 poäng
SAS EB Diamant 90 enkelresor eller 90,000 poäng

Det man kan diskutera är, var ska man då lägga ribban för Pandion om det nu ska vara mycket högra krav?

200 enkelresor eller 200,000 poäng.
Alldeles för lågt. Dessutom tror jag att det är viktigt att knyta det till SAS-metall. Inte så lönsamt för SAS om jag åker 5 ToR i Lufthansa F (=200k poäng)
 
Så du menar att chefer för riktigt stora bolag mm inte ska få pandion om de själva inte flyger så mycket att de får det på revenue?
Som det är nu är det väl VDar för flera bolag som är Pandion utan att flyga mycket men där deras verksamhet spenderar mångmiljonbelopp varje år. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vissa utvalda personer får Pandion utan att nå upp till revenue kravet.
Så som jag uppfattade det är att det ska bli tydligare för vad som gäller för att bli Pandion på Revenue, men att det fortfarande kommer finnas dom som får de på helt andra premisser.
Jag gillar hur du likställer ett jippo att flyga 800 flygningar med en VD för ett stort bolag. Smart av dig att bryta ut diskussionen ur sin kontext ;).

Är EBP nu revenuebaserat så tycker jag det skall vara så också.
 

Nystrom

Medlem
EBP är i nuläget en nivå "by-invitation-only". Det innebär att kraven för att komma till den nivån är "flytande". Mao, det finns en rad olika värderingsgrunder som gör att man inbjuds till nivån, varav revenue är en viktig del. Utgående från den information som finns i nuläget från SAS om EB 3.0 så finns det inget som indikerar att man avser förändra EBP till en officiell nivå
 
Toppen