Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

ski

Medlem
Om man skulle lista vad som varit bäst:
Pandionsupporten (infördes för ett par år sedan) är verkligen värdefull. Snabba svar och hjälper till med det mesta, kunniga och trevliga.
Man blir lite mer uppmärksammad ombord (på ett diskret men trevligt sätt)
När det strular så brukar det alltid lösa sig på ett bra sätt.
 

Canadien

Medlem
Om man skulle lista vad som varit bäst:
Pandionsupporten (infördes för ett par år sedan) är verkligen värdefull. Snabba svar och hjälper till med det mesta, kunniga och trevliga.
Man blir lite mer uppmärksammad ombord (på ett diskret men trevligt sätt)
När det strular så brukar det alltid lösa sig på ett bra sätt.
Jag har inget att jämföra med men Diamantsupporten tycker jag är snabb också, du får gärna avrapportera om ett halvår eller så hur du tycker att nedgraderingen till Diamond har förändrat dina perks.
 
  • Gilla
Reactions: ski

pqvst

Medlem
Såhär års brukar jag få ett brev med en Fiskgjuse på kuvertet,brevet undertecknat av Rickard G. Nu kom ett med SAS logga istället undertecknat av Johan Mägi som meddelade att EBPstatus upphör 181231. Näväl allt det roliga har ett slut och jag kommer att gå in pension i början av nästa år.
Har varit Pandion sedan 2011 (med ett års uppehåll). Jag har hört diskussion om att man går tillbaka till ca 1000 EBP totalt och att det blir mer baserat på spenderade pengar. Som pendlare inom landet med Travelpass obegränsat så blir man ju inte så lönsam. Blir ju av och till en diskussion om hur många legs som krävs för att bli EBP och kan konstatera att 423 de senaste 12 månaderna inte räckte ;) som plåster på såret får jag 100 000 poäng insatta. Rätt ok trots allt. Förra gången jag blev nedgraderad gjorde man en konstig tur. Fick ett Mastecard brev med ett SAS MC guld där man gratulerade till guldet (diamant fanns inte då). Nu blir det ett år med diamant och därefter livstids guld. Visa bifogad bild 81024

Är det DIN status som upphör, eller hela EBP statusen (för alla)? Oklart...
 

ski

Medlem
Är det DIN status som upphör, eller hela EBP statusen (för alla)? Oklart...
Min status upphör och blir diamant nästa år. Det har tidigare pratat om att minska antalet EBP till 1000 (totalt från drygt 2000 och jag tror det är det som görs nu). Tanken är väl att göra EBP mer exklusivt.
 

mha321

Medlem
Har varit Pandion sedan 2011 (med ett års uppehåll). Jag har hört diskussion om att man går tillbaka till ca 1000 EBP totalt och att det blir mer baserat på spenderade pengar. Som pendlare inom landet med Travelpass obegränsat så blir man ju inte så lönsam. Blir ju av och till en diskussion om hur många legs som krävs för att bli EBP och kan konstatera att 423 de senaste 12 månaderna inte räckte ;)

Har du tagit "I princip alla" dessa legs på ditt travelpass?

Det blir onekligen mycket mindre lönsamt än någon som köper lösa biljetter, särskilt om det är så många. Deras bästa affär måste ju vara en travelpass köpare som sedan aldrig använder kortet utan stannar på marken :)
 

Senator

Moderator
STRONGT snitta över 8 legs i veckan på 52v basis. Då förtjänar man nåt mer än Diamond som 2 longhaul i business och två kreditkort fixar. @ski

Ja du, GOT-ARN SAS TRAVEL PASS UNLIMITED kostar 144.000kr totalt. Nu vet jag inte vilken sträcka den gode @ski har åkt, men om han flög 423 segment på ett år för 144.000kr så blir det 340kr i intäkt per segment.

Inget ont om @ski men har svårt att se att detta är särskilt lönsamt för SAS :)
 
Ja du, GOT-ARN SAS TRAVEL PASS UNLIMITED kostar 144.000kr totalt. Nu vet jag inte vilken sträcka den gode @ski har åkt, men om han flög 423 segment på ett år för 144.000kr så blir det 340kr i intäkt per segment.

Inget ont om @ski men har svårt att se att detta är särskilt lönsamt för SAS :)
Jag undrar hur mycket man "kostar" som passagerare, med förutsättningen att planet inte är fullt (så man inte ersätter en fullpris-betalande pax)..?
 
Toppen