Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

ski

Medlem
Pandionstatusen delas ut (eller dras in) en gång per år. Brukar ske i februari och statusen gäller från april-mars. I och med detta ändras kvalificeringsperioden till januari-december också. Resemönster för resten av året efter kvalificeringsperiodens slut räknas alltså också.
 
Börjar fundera på hur många Pandion vi verkligen är.. Gick in i loungen på Gardemoen och vi var 3 Pandion i rad.. Känns rätt märkligt faktiskt..

Avgång HEL-ARN KF847 [FONT=Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif]03OCT12 fanns det ombord 2 x EBP, 16 x EBG, 11 x EBS samt några MM. [/FONT]:) Tackar för min vän som jobbade på gaten med info. hihi.
 

FQFlyer

Medlem
Förändring EBP förmåner

Är det bara jag som märkt en viss försämring och en inkonsekvens från flygning till flygning för EBP förmånerna?
 
Även jag anser att Pandion skall vara mytiskt och för de som individuellt eller för sin organisations räkning kraftigt bidrar till SAS.

Då principen med ett lojalitetsprogram är att en resenär skall lägga pengar på ett specifikt bolag och inte på dess konkurrenter är det inte konstigt att SAS, eller övriga mid/small carriers för den delen, har ett lågt krav på EBG-nivå av konkurrenssköl. Med inflation som följd.

Jag har ingen statistik över hur många som uppgraderas, bibehåller eller nedgraderas i status men det borde vara viss rotation. Tillfälligheter kanske ger ett gäng longhauls per år som räcker till EBG en period eller ett flygintensivt karriärskliv kan ge EBG över ett par år. Klart dessa individer bidrar med intäkter och förtjänar sin status.

Men för de som är lojala mot SAS och bidrar med intäkter år in och år ut tycker jag det borde finnas en särskilt status. Inte nödvändigtvis platinum, men till exempel EBG 5/10/15+ year loyalty för de som haft minst EBG 5, 10, 15+ år guldstatus i rad. Det är individer som valt att resa mer med SAS och mindre med konkurrenter över lång tid no matter what. Och lojalt bidragit med intäkter. För de som reser mindre, men fortfarande lojalt, kan samma addon finns för EBS; EBS 5/10/15+ year loyalty för de som haft motsvarande minst silverstatus.

Adderat värde kan utöver normala benefits vara UG vouchers, tillkännagivande och en småsak som kaffe, men som ändå gör en glad. Kanske även mer.

Det är mina fem cent.
 

Agö

Medlem
Jag vet inte om det tidigare är diskuterat här men kör ändå. Igår på Kastrup hade jag en dansk Pandion framför mig vid SAS servicedesk i loungen på CPH. Mannen bad om tillgång till något jag inte riktigt uppfattade men det verkade som att han bokade något som kan ha varit reserverat för Pandion. Han skrevs upp på en lista (ungefär som för vilrummen) men traskade iväg tillsammans med en loungevärdinna genom Business Loungen. Så fråga från nyfiken i en strut: finns det något särskilt rum/avdelning för Pandion på CPH eller var det ett vanligt konferensrum mannen bokade?
 
Toppen