Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

niksal

Medlem
Men, SAS är ju i varje fall ett Skandinaviskt bolag och Finland tillhör ju inte Skandinavien (ännu :) ). Hade det varit ett Nordiskt bolag hade våra kära grannar i Finland säkert fått sin kvot också. Själv flög jag en hel del med Finnair tidigare. Detta innan jag var Pandion men var dock av vanlig guldstatus. Jag ringde till Finnairs kontor i Stockholm, berättade att jag var Guld men kunde tänka mig flyga mer med dom. Fick deras "guld-nivå" tack vare samtalet. Jag har inte hört talas om någon "hemlig" nivå hos Finnair men denna artikel är kanske intressant för dig. Finnair lanserar livstidsnivå i bonusprogram - Travel News

Jo, SAS är ett Skandinaviskt bolag, men nu är det ju så att Blue1 är ett finskt bolag, och då Blue1 använder sig av Eurobonus så skulle man ju tycka att de också skulle ha sina egna Pandions.

Jag flyger mycket sällan med Finnair för deras priser, tidtabeller och destinationer gör det mer relevant för mig att flyga Blue1 och SAS.
 

011430121

Medlem
Blue 1 ägs av SAS till 100 %.
Wideröe har inga egna Pandions heller.
Har personer bosatt i Finland lättare att komma upp till EBG status än svensk bosatta?
 

niksal

Medlem
Jo, det har varit 55k hittills, men nu blir det ju 50k överlag.

Jag är inte ute efter att ta något bort av de andra Pandions, men jag tycker bara att då det finns SAS Danmark, SAS Norge och SAS Sverige så är det lite lustigt att SAS Finland inte har egna Pandions bara för att det råkar heta Blue1 och inte SAS.
 

gusten

Medlem
För att ta diskussionen bort från saker som hör i en annan tråd och tillbaka till Pandion, så är jag igen besviken på SAS. Så DK, NO, och SE har sina "egna" Pandion-kvoter, men vi från Finland skall "tävla" med hela världen! Varför det? Eller kanske KF har sina "egna" Pandions?

Detta visste jag inte.... Om jag tillhör Blue1 och har adress i Finland så kan jag alltså inte bli EBP...? Jag har genast ändrat adress till Sverige.
 

niksal

Medlem
Du kan bli EBP i Finland men du tävlar med resten av världen om jag förstått rätt, jämfört med resten av nordborna som tävlar inom varje land. Det var närmast poängen med mina kommentarer.
 

tourist

Medlem
Du kan bli EBP i Finland men du tävlar med resten av världen om jag förstått rätt, jämfört med resten av nordborna som tävlar inom varje land. Det var närmast poängen med mina kommentarer.

Men är det säkert att det är en nackdel? De flesta riktigt frekventa SAS-resenärer finns ju i SE/NO/DK.
 

Agö

Medlem
Men är det säkert att det är en nackdel? De flesta riktigt frekventa SAS-resenärer finns ju i SE/NO/DK.

Exakt. I min värld låter det nästan som en fördel att stå på "utomlandskvoten" om det nu finns en sådan. Med undantag för att det förstås är svårare att nå upp till EBP av förklarliga skäl då man säkerligen inte flyger lika frekvent med SAS Group.
 

gusten

Medlem
Hamnar troligen på 120,000poäng och 75-80 legs med SK/KF i år. Det räcker nog inte ändå, även om det hållit sig på den nivån ett par år.:(
 
Toppen