Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Traveller

Medlem
Eftersom jag har delat upp mitt resande på *A och BA så har jag bara silver nu när det har gått 8 mån av mitt år. Fick dock ett guldkort av en Pandion. Min fråga är hur länge jag har detta guldkort? Är det min normala intjäningsperiod, det vill säga augusti ut, eller följer det Pandion-medlemmens år? Som det ser ut just nu under mina sidor så är det bara till slutet av augusti, vilket jag kan tycka är lite konstigt.

Om du fick ditt guldkort av din Pandionvän förra året så stämmer perioden på kortet. 16 månader vart det på dom korten. Min son fick ett av mig och det har samma utgångstid som ditt.
 
Om du fick ditt guldkort av din Pandionvän förra året så stämmer perioden på kortet. 16 månader vart det på dom korten. Min son fick ett av mig och det har samma utgångstid som ditt.
Nej, jag fick det för 4 dagar sedan, och det går ut sista augusti, dvs 3.5 månader. Jag har alltså haft EB-kort sen tidigare som har brytpunkt aug/sep.
 

mankan69

Medlem
Ny upplevelse idag, tydligen får man som Pandion inte gratis vin eller öl på inrikesflygen i Sverige längre pga utskänkningstillståndet. Man får inte ge bort alkohol enligt personalen ombord på flighten i kväll. Har aldrig hört det tidigare. Tydligen har personalen informerat om det per mail, men det står inget om det i Pandion informationen Har ni andra varit med om samma? Flyger sällan inrikes i Sverige och de gångerna jag gör det brukar jag inte beställa alkohol, men i kväll hade varot gott med ett glas rött-
 

Nystrom

Medlem
Ny upplevelse idag, tydligen får man som Pandion inte gratis vin eller öl på inrikesflygen i Sverige längre pga utskänkningstillståndet. Man får inte ge bort alkohol enligt personalen ombord på flighten i kväll. Har aldrig hört det tidigare. Tydligen har personalen informerat om det per mail, men det står inget om det i Pandion informationen Har ni andra varit med om samma? Flyger sällan inrikes i Sverige och de gångerna jag gör det brukar jag inte beställa alkohol, men i kväll hade varot gott med ett glas rött-

Mig veterligen har det inte varit gratis öl/vin för EBP på SAS inrikes tidigare heller. Fritt BOB exkl alkohol är/har varit normen för EBP
 

VonMögen

Medlem
Ny upplevelse idag, tydligen får man som Pandion inte gratis vin eller öl på inrikesflygen i Sverige längre pga utskänkningstillståndet. Man får inte ge bort alkohol enligt personalen ombord på flighten i kväll. Har aldrig hört det tidigare. Tydligen har personalen informerat om det per mail, men det står inget om det i Pandion informationen Har ni andra varit med om samma? Flyger sällan inrikes i Sverige och de gångerna jag gör det brukar jag inte beställa alkohol, men i kväll hade varot gott med ett glas rött-

Det var samma snack om att alkohol inte skulle kunna "ges" bort på inrikes till EBP redan för nåt år sen (pga utskänkingstillståndet). Lika tramsigt varje gång det kommer på tal. Sen kan det trots detta komma fram nån öl/vin på brickan beroende på inställningen hos de som jobbar i kabinen...
 

gusten

Medlem
Hur kan det komma sig att kollegor till mig med ungefär samma resemönster (eller sämre) får EBP, men inte jag. Jag är ARN baserad och de är CPH based.:mad:

Danskarna kapar åt sig fördelar igen..
 

NotRyan

Medlem
Hur kan det komma sig att kollegor till mig med ungefär samma resemönster (eller sämre) får EBP, men inte jag. Jag är ARN baserad och de är CPH based.:mad:

Danskarna kapar åt sig fördelar igen..

Svaret hittar du här...
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/336-sas-pandion-11.html#post46375

Citerar Traveller: "Återigen gavs informationen om hur många Pandion vi är, totalt är det 500 i Sverige, 500 i Norge, 500 i Danmark och 500 ute i världen."

Mvh
/NotRyan
 

Traveller

Medlem
Har exakt samma "problem"... sjukt störigt.

Resmönster är inte allt. En Pandion är en av de som helt enkelt flyger för mest pengar. Enligt uppgift så finns det en ackumulering men det kan jag inte svära på. Uppgiften kommer från SAS under ett av de Pandionevent jag var på.

Alltså, flyger du billigare biljetter men samma mönster blir man ju inte Pandion. Själv har jag mellan 120-160 SAS flighter per år och har hållt på så sedan 2008, hade innan dess cirka 100 flighter mellan 2003 och 2008. Flyger alltid helt flexibelt.
 

Gralq

Medlem
Jag misstänker också att det inte enbart är antalet flighter som räknas? En person med TP som reser en massa genererar ju inte mer inkomst till SAS än om den reser 1 resa?

Dvs folk med TP (~130-200k kr till SAS/år) borde inte vara berättigade till Pandion oavsett antal flighter?
 
Toppen