Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

ski

Medlem
Skönt! Hur många segment gjorde du till slut under 2013?
Det är inte segmenten som är det viktiga utan det gäller att vara bland de som spenderar mest pengar. För 2013 var man tvungen att ligga på ca 240 000 kr och över. Totalt i världen finns det ca 2200 EBP
 

agehall

Medlem
Det kan inte vara strikt revenuebaserat. Jag petade in bra mycket mer än summan du nämner till SAS 2012 och inte fick jag något för det. Då reste jag relativt lite med SAS men på ganska dyra biljetter när det väl gjordes.
 

Agö

Medlem
Det kan inte vara strikt revenuebaserat. Jag petade in bra mycket mer än summan du nämner till SAS 2012 och inte fick jag något för det. Då reste jag relativt lite med SAS men på ganska dyra biljetter när det väl gjordes.

Ja, jag inbillar mig att man inte blir Pandion enkom på 10 turer i C för 25k/st. Den Pandion jag känner snittar åtta ben per vecka i Plus men undantag för semestertider givetvis.
 
+1

10 longhaul om året för ca 25000 SEK per biljett är inte mycket. När min far var Pandion under 4-5 års tid så var han i både Tokyo och New York ca två gånger i månaden, däremellan näst intill dagspendling mellan kontoret i Sthlm och Köpenhamn - allt på flexibla C-biljetter.

Nu är ju en person resemönster inte nödvändigtvis normen för alla andra som är EBP, finns säkert de EBP's som ligger väldigt högt och andra som just når över gränsen. In the end är det väl antalet pengar på SK metall som gäller, om det då t.ex är 200 flyg till 2.500 kr per biljett eller 20 fly till 25.000 kr per biljett spelar väl ingen roll, ger ju samma resultat.
 

agehall

Medlem
Gjorde du det flera år i rad? Ett år räcker inte vad jag hört...

Jag är osäker på om jag kom upp i dessa summor mer än ett år till SAS. Så det har säkert med saken att göra. Men oavsett så låter 250k/år i ett par år som billigt.

Ja, jag inbillar mig att man inte blir Pandion enkom på 10 turer i C för 25k/st. Den Pandion jag känner snittar åtta ben per vecka i Plus men undantag för semestertider givetvis.

Exakt. Jag tror det handlar om en frekvens på biljetter som har bra marginal.
 

flying

Medlem
Snillen spekulerar...

Mitt forsta ar som EBP tjanade jag in pa pendling ARN-CPH med ett travel pass individual davarande listpris ca 170k. Ska tillagas att jag hade ca 10 strackor per ar innan.

Traveller vilka ar dessa fantastiska formaner du far ta del av?
 

NotRyan

Medlem
Jag är osäker på om jag kom upp i dessa summor mer än ett år till SAS. Så det har säkert med saken att göra. Men oavsett så låter 250k/år i ett par år som billigt.



Exakt. Jag tror det handlar om en frekvens på biljetter som har bra marginal.

Ja, jag vet ju lika lite som du hur dom exakta kriterierna ser ut så visst kan det vara som du tror... :)

Mvh
/NotRyan
 

johhenrik

Medlem
En sak är ju säkert. Det finns 2000 Pandions i världen och vi kan nog med rätt stor säkerhet säga att deras resmönster är olika, även inom deras respektive kvoter.
 
Toppen