Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

DanielN

Ny medlem
Jag fick tillbaka Pandion för 2014 efter att blivit av med det 2013 vilket borde innebära att jag ligger på gränsen då jag hade ungefär samma spend 2013.
Mina resevanor senaste perioden har varit:
årskort MMX - ARN
26 resors inom Europa, mestadels London och Paris, Go ut och Plus hem
2 ToR i business till New York
1 ToR i Business till SFO

total spend på SAS cirka 370k

Utöver det har jag från 1 April 2013 tom Feb 2014
2 ToR till Sydney med Thai i business
1 ToR till Singapore med Singapore airlines i business
1 ToR med Lufthansa / Swiss Miami i business
 

agehall

Medlem
Grattis DanielN!

Det ger ju en fingervisning om vad som krävs. Hur många resor ARN-MMX gjorde du på ditt årskort, på ett ungefär?
 

Cornelius

Medlem
...Återigen gavs informationen om hur många Pandion vi är, totalt är det 500 i Sverige, 500 i Norge, 500 i Danmark och 500 ute i världen...

Halvparten av SAS sine superkunder er norske - Aftenbladet.no

Aftenbladet skrev:
...Samlet har SAS plukket ut 2000 personer til sin eksklusive fordelsklubb. Halvparten er nordmenn...

Har SAS nu ändrat kraven för Pandion till de 2000 bästa kunderna, oberoende av tillhörighet, eller är det fel info som rapporteras?
 

skydiver

Medlem
Sen är det väl ett antal av dessa EBP som får det på gamla (eller mer tveksamma) meriter också? Jag har bland annat sett en gammal pensionerad företagsledare (väldigt känd) som närmar sig 80-strecket som är EBP och jag kan inte för mitt liv föreställa mig att han flyger så mycket så att han skulle komma i närheten av att konkurrera med vissa av herrarna i tråden. Så vissa åker nog räkmacka in i EBP.
 
Toppen