Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Traveller

Medlem
Vet inte om denna siffra stämmer men jag har fått information, inifrån SAS, att cirka 600 Pandionkort är tilldelade personer som har inflytande eller samverkar inom industri eller relation på något sätt.
 

henrik l

Medlem
Visst finns det förbättringspotential men vi pratar om det punktligaste bolaget och jag kommer hellre i tid än andra lite bättre service ombord.

Även om jag inte är i närheten av Pandion, så är det lätt att inse att man uppskattar punktligheten om man börjar närma sig 200 ben per år. Har nog persat med runt 60 ben intra-Skandinavien för 7-8 år sedan, alltid via ARN och då var man måttlig glad över förseningar och missade anslutningar.
 
det är precis vad jag menar med att man ska ta brevet lite med en nypa salt och vi som är pandion är SAS 1500-2000 mest frekventa resenärer för att jag har kollegor i sverige,norge och danmark som ligger runt 250-280 /år och gjort så dom senaste 2-3 åren och dessa har inte blivit pandion.
jag skulle tro att dom plockar säg 2000 av högen av sas mest frekventa resenärer.
 

JacobGBG

Medlem
Jag upplever det som att företagstillhörighet spekar roll också. En bekants bror är Pandion samt partner på McKinsey. Även om han reser mycket så är det inte de där superduper mängderna som uppges av folk med P i denna tråd. Som företag så reser dock McKinsey oerhörda mängder och det verkar då som Pandion blir ett tack-kort till de i organisationen som håller trafiken i makro hos SAS.
 

mankan69

Medlem
det är precis vad jag menar med att man ska ta brevet lite med en nypa salt och vi som är pandion är SAS 1500-2000 mest frekventa resenärer för att jag har kollegor i sverige,norge och danmark som ligger runt 250-280 /år och gjort så dom senaste 2-3 åren och dessa har inte blivit pandion.
jag skulle tro att dom plockar säg 2000 av högen av sas mest frekventa resenärer.
Möjligt att du har rätt, har även hört ryktet att de tar summan över en längre tid och inte bara på 1 år... utan att Pandion beräknas på 3-5 års tid. Har ingen aning om det är korrekt eller ej.
 

Traveller

Medlem
Börjar fundera på hur många Pandion vi verkligen är.. Gick in i loungen på Gardemoen och vi var 3 Pandion i rad.. Känns rätt märkligt faktiskt..
 

Traveller

Medlem
Jag tror det stämmer att dom beräknar över längre tid. Detta grundar jag på det som stod i ett brev jag fick där jag blev, av SAS, omnämnd som en av deras 500 mest trogna kunder under en tid. Jag har haft samma antal flighter under de senaste 5 åren men pandionkortet kom först efter 4. Innan dess hade jag bara runt 100 flighter per år.
 
Toppen