Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Concorde

Founding Member
Att jämföra SAS Pandion med BA Gold är taskigt mot SAS :)
Pandion ska jamföras med BA Gold Guest List, som är nivån ovanför Gold. Som Homer skrev tidigare ger det förmåner som Pandion aldrig kommer i närheten av.
Sen finns det ju även Premier på BA, vilket är invitation only från styrelsen. ca. 1200 globalt.

Att SK Y skulle vara likvärdig BA Y inom Europa är en förolämpning. Mer plats för benen, skönare stolar, fri bar samt något att tugga på.
SK C versus BA C är jämnare. Frukost, lunch middag = likvärdig mat. Service hit and miss hos båda. Men du kan köpa BA Business för 2500SEK T/R.

Långdistans lirar SK i ett par divisioner under BA. Talar vi lounger så är det inte ens roligt längre. Ska göra mitt bästa för att få till ett BC event där alla ni SK lovers får prova på lite mer av BA till en bra deal ;)

Ps. Det är självklart mycket bra att SAS belönar alla er som flyger flera hundra ggr per år inom Sverige. Det skall vara så smidigt som möjligt för er och all heder åt er och era familjer (förhoppningsvis).
 
Att jämföra SAS Pandion med BA Gold är taskigt mot SAS :)
Pandion ska jamföras med BA Gold Guest List, som är nivån ovanför Gold. Som Homer skrev tidigare ger det förmåner som Pandion aldrig kommer i närheten av.
Sen finns det ju även Premier på BA, vilket är invitation only från styrelsen. ca. 1200 globalt.

Att SK Y skulle vara likvärdig BA Y inom Europa är en förolämpning. Mer plats för benen, skönare stolar, fri bar samt något att tugga på.
SK C versus BA C är jämnare. Frukost, lunch middag = likvärdig mat. Service hit and miss hos båda. Men du kan köpa BA Business för 2500SEK T/R.

Långdistans lirar SK i ett par divisioner under BA. Talar vi lounger så är det inte ens roligt längre. Ska göra mitt bästa för att få till ett BC event där alla ni SK lovers får prova på lite mer av BA till en bra deal ;)

Ps. Det är självklart mycket bra att SAS belönar alla er som flyger flera hundra ggr per år inom Sverige. Det skall vara så smidigt som möjligt för er och all heder åt er och era familjer (förhoppningsvis).

indeed..familjen tar mycket stryk och drar ett tungt lass på hemmaplan.
Min fru har iof hängt med i 13 år nu och är van och mycket självständig men med en son på nu 6 mån blir det ibland mycket tungt.

så all heder till dom som sköter markservicen medans vi är ute.
 

anbrand

Medlem
Jag upplever det som att företagstillhörighet spekar roll också. En bekants bror är Pandion samt partner på McKinsey. Även om han reser mycket så är det inte de där superduper mängderna som uppges av folk med P i denna tråd. Som företag så reser dock McKinsey oerhörda mängder och det verkar då som Pandion blir ett tack-kort till de i organisationen som håller trafiken i makro hos SAS.
Bingo!
 

mankan69

Medlem
Från inbjudan till Pandiondagen på Arlanda: Har redaktionen fått inbjudan? Ni borde får en kan man tycka. Sänd míg ett privat meddelande så sänder jag över kontaktuppgifterna.
Välkommen att träffa Rickard Gustafson
Du är en av SAS viktigaste kunder och vi vill därför bjuda in dig till ett dialogmöte tillsammans med Rickard.
När: 26 april 2012
Var: SAS Hangaren, Arlanda Airport
Samling: Vid SAS Hangaren (Tekniska), Pilotvägen 20
Tid: 12,00 – 15,30

Agenda
 12,00 Samling vid entrén till SAS Hangaren (Tekniska) för
gemensam passage genom Security Adress : Pilotvägen 20
 12,15 - 13,00 Lunchbuffé
 13,00 - 14,00 Rickard – fokus SAS Strategi och 4 Excellence
 Möjlighet till dialog och frågestund
 14,00-14,40 Per Schröder – Spännande inblick i SAS arbete med punktlighet
 14,40-15,30 Guidning av SAS Hangaren
 15,30 Avslutning – gemensam utgång genom Security
 

FQFlyer

Medlem
Är nybliven EBP, så intressant att se vad det betyder för mig..testade i veckan och köpa något från vagnen på inrikes med mitt nya kort för att se om någon reaktion.. men inte en min eller nåt.. :)
Det skall vara lite dolt skimmer av EBP och del gillar jag, kommer inte att lägga ut brev och ev. erbjudanden för allmänbeskådning
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se FQFlyer!

Från inbjudan till Pandiondagen på Arlanda: Har redaktionen fått inbjudan? Ni borde får en kan man tycka.
Nej ingenting vi sett än, men det är ju en stund kvar. Vi brukar mestadels få inbjudan till presseventen.
 
Toppen