Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

flying

Medlem
Mycket möjligt att jag hade prioriterat annorlunda om jag inte haft EBP, men jag tror inte det utan SAS känns "genuint" om man inte har Dansk crew (förlåt att jag generaliserar, men dansk besättning=sämre service än normalt)

Förlåt men vad är det som är "genuint" med att sitta i C på en inrikes konfig t.ex till London?? Jag har själv inte BA guld än... men jag har guld på Emirates så har också endel att jämföra med bl.a servicen på telefon (gold hotline), personligt bemötande, STOLARNA på långlinjerna, prio bagagehantering. Det enda som SAS enligt mig gör bäst i klassen är när det strular... Nu har jag dock inte varit med om att Emirates ställt in något flyg än (peppar peppar...)
 
Förlåt men vad är det som är "genuint" med att sitta i C på en inrikes konfig t.ex till London?? Jag har själv inte BA guld än... men jag har guld på Emirates så har också endel att jämföra med bl.a servicen på telefon (gold hotline), personligt bemötande, STOLARNA på långlinjerna, prio bagagehantering. Det enda som SAS enligt mig gör bäst i klassen är när det strular... Nu har jag dock inte varit med om att Emirates ställt in något flyg än (peppar peppar...)
Nja, nu tog du nog det värsta scenariot.
Det jag åsyftade med genuint var det generella bemötandet du får av SAS & BA Hotline kan inte jämföras på samma dag som servicen jag får via SAS!
Sen beror det helt & hållet på ditt flygmönster. Att sitta i C till LHR ifrån ARN är lika trist på alla bolag enligt mig. Kan lika gärna sitta exit för att ha bättre benplats. Dessutom tycker jag BA's mat är vedervärdig! Men det är mina preferenser.
C till US med BA, bättre stolar, sämre service fler desitnationer
C till US med SAS, bättre service, sämre stolar & färre destinationer.
Vad jag förstått så är SAS på gång att uppgradera sin C-klass med nya stolar & det kommer att bli ett lyft. Sen får vi se hur bra det blir.
 

CarlT

Medlem
Förlåt men vad är det som är "genuint" med att sitta i C på en inrikes konfig t.ex till London?? Jag har själv inte BA guld än... men jag har guld på Emirates så har också endel att jämföra med bl.a servicen på telefon (gold hotline), personligt bemötande, STOLARNA på långlinjerna, prio bagagehantering. Det enda som SAS enligt mig gör bäst i klassen är när det strular... Nu har jag dock inte varit med om att Emirates ställt in något flyg än (peppar peppar...)

Nu kanske inte detta är riktat mot dig men jag håller med OSL_c om att SAS erbjuder bra service och alltid hjälper till när det strular vilket är det viktigaste för mig. Det finns i mina ögon en obefogad hausse för asiatisaka bolag och deras service, men det tycker nog bara jag för att jag är väldigt svensk till sinnet. När jag flyger C vill inte jag bli uppassad hela tiden, jag vill få det jag ber om när jag frågar, annars vill jag inte bli störd. En annan grej som är underbart med att flyga SAS långdistans är när man ska hem och man möts av skandinaviska i planet, redan då är jag hemma i sinnet även om jag har en transfer i CPH. Flyger jag exempelvis LH blir det så uppenbart att jag har en transfer som kommer gnaga i tanken.
 

Homer

Medlem
Dålig stol och höga priser utesluter konstant SAS som ett long-haul alternativ för min del,
fint om maten ombord är bra för det är den ju inte i loungerna.

Appropå service, I ekonomi short-haul gömmer sig personalen fortsatt bakom skynket efter att de serverat kaffe och sålt smörgåsar.

Lufthansa har officielt sagt att det kommer att byta ut sätena under 2012 och även om SAS också gör
det lär de vara mycket dyrare och fortsatt inget alternativ för de flesta.

Spenderar man det som krävs för att få SAS Pandion med BA så får man inte bara Guld utan även 2 uppgraderingsvouchers och Concorde Room kort för JFK och LHR.
 

flying

Medlem
Nu kanske inte detta är riktat mot dig men jag håller med OSL_c om att SAS erbjuder bra service och alltid hjälper till när det strular vilket är det viktigaste för mig. .

Smaken är ju som sagt olika och det kaske är tur att inte alla vill flyga med samma bolag! Har en känsla av att biljetterna skulle bli aningen dyra då! Det viktigaste för mig är dock att få sova bra. Det gör iaf jag i en stol som INTE lutar.

Sen kan det gnaga mycket i mitt huvud att byta flyg överhuvud taget så det spelar mindre roll vart jag byter!
 

Traveller

Medlem
SAS, då får jag tacka för brevet och paketet som kom med förnyelsen av Pandionkortet. Den extra gåvan är mycket uppskattad och den som får den kommer blir glad.
 

Traveller

Medlem
Jag håller inte med snackarna alls. Jag har mitt Pandion och det är fantastiskt. SAS sköter sin väldigt bra jämfört med många andra bolag. Visst finns det förbättringspotential men vi pratar om det punktligaste bolaget och jag kommer hellre i tid än andra lite bättre service ombord. Dessutom har ju nu 40 nya yngre förmågor börjat arbeta i kabinerna.... Jag, jag är er sponsor och hoppas verkligen att fler tar sig i kragen och flyger med SAS.
 
Toppen