Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

WF789

Medlem
Kan det tolkas som att man inte får ha två Elite/MC Premium per person? Ett Elite och två Premium, 20000+12000+12000=44000 statuspoäng för 6690 SEK. Eller är det otillåtet?
Jeg oppfattet det som at det gjaldt de som hadde både Amex og MC Premium, og evt. DNB mastercard som det går rykter om i Norge også vil lansere kort med statuspoeng.

Någon som vet om det är någon sida på gång där man själv kan se hur man ligger till? Tänkte för de som ännu inte kvalificerat sig.

Skulle komme i profilen i "løpet av høsten." (Men det begrepet har man jo hørt før fra SAS..)
 

Börnen

Medlem
Någon som vet om det är någon sida på gång där man själv kan se hur man ligger till? Tänkte för de som ännu inte kvalificerat sig.

Man får maila guldsupporten och fråga. Fick svar på en timme. 8 år på raken, år 9 kommer att klara sig på det jag har bokat. Sen blir det till att boka 45 legs år 10 så får jag se sen.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag har varit EBG I 3år varav första året var gåva från en diamond och de efterföljande 2 åren har jag tjänat ihop till min status genom Amex Elite/Mastercard Premium + flyg.
Jag fick precis svar från guldsupporten och jag har för närvarande 2 år kvalificerat för EBG for life så det innebär att statusen räknas även om baspoängen har kommit från Amex/Mastercard och det verkar heller inte spela någon roll om man har fler än ett kort som någon tidigare I tråden dryftade.
 

Nikje

Medlem
Fick nyss följande svar från guldsupporten (jag som fetmarkerat):
Tack för att du kontaktar oss angående Life Time Gold (LTG).

Du kan få ett LTG-medlemskap om du kvalificerar dig för EuroBonus Gold 10 år i följd, antingen med Bas poäng eller antal flygsegment med SAS eller Widerøe med start från 2002 och fram till idag.

Alla Bas poäng, inklusive Statusgrundande poäng från American Express eller SEB MasterCard Premium räknas in.

Om du har fler frågor är du välkommen åter.

Med vänlig hälsnin,

X X Traveler Consultant
SAS Sales and Service
Antar att det är det säkraste svaret som går att få i nuläget och villkoren kan naturligtvis ändras.
(Ser att @Andreas.Net fått motsvarande bekräftelse ovan).
 
Fick nyss följande svar från guldsupporten (jag som fetmarkerat):

Antar att det är det säkraste svaret som går att få i nuläget och villkoren kan naturligtvis ändras.
(Ser att @Andreas.Net fått motsvarande bekräftelse ovan).

Jag fick precis samma svar, så det tyder väl på att de nuvarande reglerna godkänner detta. Vis av erfarenheten så vet vi ju att kundtjänst/guld-/diamondsupporten inte alltid har rätt så jag kommer för säkerhets skull alltid att försöka flyga ihop mitt guld ändå. För det borde väl ändå alltid vara godkänt? Men man vet ju snart inte det heller. :confused:

Edit: Å andra sidan, vi har kanske alla fått svar från samma människa och denna kan ju teoretiskt sett ha lämnat fel svar till oss alla. J S var det som svarade mig.
 

agehall

Medlem
Jag har varit EBG I 3år varav första året var gåva från en diamond och de efterföljande 2 åren har jag tjänat ihop till min status genom Amex Elite/Mastercard Premium + flyg.
Jag fick precis svar från guldsupporten och jag har för närvarande 2 år kvalificerat för EBG for life så det innebär att statusen räknas även om baspoängen har kommit från Amex/Mastercard och det verkar heller inte spela någon roll om man har fler än ett kort som någon tidigare I tråden dryftade.
Tack, då slapp jag göra det testet.

Antar att det är det säkraste svaret som går att få i nuläget och villkoren kan naturligtvis ändras.
Detta är det vi ska vara oroliga för. Alla som inte redan uppnått EBG for life riskerar att drabbas av det, oavsett om man har 1 eller 9 år kvar.

Vad gäller när man köper in baspoäng eller konverterar in extrapoäng till baspoäng för att uppnå guld?
Jag kan inte se någon anledning till att de inte skulle räknas. Det skulle vara extremt konstigt om det diskvalificerade dig.
 

famhanssons

Medlem
Jag har ingen direkt källa men jag har förstått det som att varken gåva eller "mjuklandning" från Diamond räknas som ett "giltigt" år.
Jag kan vara din källa att mjuklanding INTE räknas som kvalificerat år medan baspoäng från MC och AMEX gör det. Missade tyvär själv en mjuklandning från EBD och inte lyckades kvalificera ett EBG på eget bevåg. Tappade därmed 4 år :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen