exakt som skrev också, 18 inlägg tidigare.Jag kan vara din källa att mjuklanding INTE räknas som kvalificerat år medan baspoäng från MC och AMEX gör det. Missade tyvär själv en mjuklandning från EBD och inte lyckades kvalificera ett EBG på eget bevåg. Tappade därmed 4 år![]()
samma här, se inlägg 302.Jag har varit EBG I 3år varav första året var gåva från en diamond och de efterföljande 2 åren har jag tjänat ihop till min status genom Amex Elite/Mastercard Premium + flyg.
Jag fick precis svar från guldsupporten och jag har för närvarande 2 år kvalificerat för EBG for life så det innebär att statusen räknas även om baspoängen har kommit från Amex/Mastercard och det verkar heller inte spela någon roll om man har fler än ett kort som någon tidigare I tråden dryftade.
japp, bara några snäpp högre upp än ditt inlägg rapporterade jag om exakt samma sak.Jag fick precis samma svar, så det tyder väl på att de nuvarande reglerna godkänner detta. Vis av erfarenheten så vet vi ju att kundtjänst/guld-/diamondsupporten inte alltid har rätt så jag kommer för säkerhets skull alltid att försöka flyga ihop mitt guld ändå. För det borde väl ändå alltid vara godkänt? Men man vet ju snart inte det heller.
Edit: Å andra sidan, vi har kanske alla fått svar från samma människa och denna kan ju teoretiskt sett ha lämnat fel svar till oss alla. J S var det som svarade mig.
Summa summarum kan vi nog fastslå att ALLA statuspoäng räknas, Punkt.
Vad som gäller framöver vet ju ingen, är det mest troliga att om de stryper kriterierna så är det just dessa poäng som stryker på foten? Japp.
Kommer du kunna i efterhand ändra det? Mest troligt inte utan man lär/borde (men kan aldrig vara säker) att vad som gäller är att ha kvalat in under 10 år med "då" gällande regler.