Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan vara din källa att mjuklanding INTE räknas som kvalificerat år medan baspoäng från MC och AMEX gör det. Missade tyvär själv en mjuklandning från EBD och inte lyckades kvalificera ett EBG på eget bevåg. Tappade därmed 4 år :mad:
exakt som skrev också, 18 inlägg tidigare.

Jag har varit EBG I 3år varav första året var gåva från en diamond och de efterföljande 2 åren har jag tjänat ihop till min status genom Amex Elite/Mastercard Premium + flyg.
Jag fick precis svar från guldsupporten och jag har för närvarande 2 år kvalificerat för EBG for life så det innebär att statusen räknas även om baspoängen har kommit från Amex/Mastercard och det verkar heller inte spela någon roll om man har fler än ett kort som någon tidigare I tråden dryftade.
samma här, se inlägg 302.

Jag fick precis samma svar, så det tyder väl på att de nuvarande reglerna godkänner detta. Vis av erfarenheten så vet vi ju att kundtjänst/guld-/diamondsupporten inte alltid har rätt så jag kommer för säkerhets skull alltid att försöka flyga ihop mitt guld ändå. För det borde väl ändå alltid vara godkänt? Men man vet ju snart inte det heller. :confused:

Edit: Å andra sidan, vi har kanske alla fått svar från samma människa och denna kan ju teoretiskt sett ha lämnat fel svar till oss alla. J S var det som svarade mig.
japp, bara några snäpp högre upp än ditt inlägg rapporterade jag om exakt samma sak.

Summa summarum kan vi nog fastslå att ALLA statuspoäng räknas, Punkt.
Vad som gäller framöver vet ju ingen, är det mest troliga att om de stryper kriterierna så är det just dessa poäng som stryker på foten? Japp.
Kommer du kunna i efterhand ändra det? Mest troligt inte utan man lär/borde (men kan aldrig vara säker) att vad som gäller är att ha kvalat in under 10 år med "då" gällande regler.

att vad som gäller är att ha kvalat in under 10 år med "då" gällande regler
Eftersom inga regler finns publicerade så kan ju SAS godtyckligt välja hur de vill räkna, även retroaktivt. Så om ett par år kanske de inte räknar Amexbaspoängen längre och hävdar att det har de aldrig gjort heller utan det var ett misstag om någon fick lifetime isåfall.

Eftersom inga regler finns publicerade så kan ju SAS godtyckligt välja hur de vill räkna, även retroaktivt. Så om ett par år kanske de inte räknar Amexbaspoängen längre och hävdar att det har de aldrig gjort heller utan det var ett misstag om någon fick lifetime isåfall.
fast det står ju att man ska KVALAT in till guld. det gör man ju de facto med hjälp av dessa kreditkort om man vill.
Detta har ju skrivits ut flertalet gånger, även om det kanske inte ligger en banner på hemsidan...

Oavsett så har vi ju ett nuläge där vi vet vad som gäller.
Är det säkrast att flyga in 45.000 poäng? Definitivt, om man har möjlighet.

Någon som har uppnått Lifetime Gold efter att de nya reglerna introducerades (alltså som inte var bland de som hade nått det redan innan och fick sitt i samband med att de givk igång på riktigt)? Märks det på något sätt -- något utskick? Jag utgår ifrån att det inte syns på webbsiten eller i appen...

Bör själv a ramlat över gränsen i och med helgens tur till New York när jag tog mig över Guld för detta år (nästan exakt 6 månader in denna gång -- men Diamond bör bli busenkelt på återstående tiden eftersom Amex-poängen inte kommit in ännu..)

Det är sant har haft mitt sen 2008.
Och fick mitt förnyat trots ca 35.000 baspoäng. Framgick dock inte att det var pga gold for life i följebrevet.
Mitt tips till alla som är nära är att flyga in sista året/åren. Att förlita sig på diverse kortpoäng och SAS föränderliga godtycke skulle jag aldrig chansa på. För som jag nämnt tidigare att ha guldkort for life som resande pensionär när man kan njuta av förmåner verkligen guld värt.

Lite nytt om detta uppsnackat på eminenta check-in.dk.

Liftetime Gold i ny version
Udover det nye PointSharing-program er SAS også blevet endeligt klar med den nye version af Lifetime Gold-medlemskabet. Her kan alle EuroBonus-medlemmer, uanset alder, få tildelt et Lifetime Gold-kort, så det ikke er nødvendigt at kvalificere sig gennem nye optjeningsperioder.

Det eneste krav er, at EuroBonus-medlemmet 10 år i træk har kvalificeret sig til Gold-status via optjente basispoint eller kvalificerende flyvninger.

Status vil automatisk blive ændret, når betingelserne er opfyldt, men det vil fremover være muligt ved login på sin EuroBonus-konto at se, hvor langt der er til Lifetime Gold.

“Vi har en unik gruppe af loyale og trofaste travelers, som rejser med SAS år efter år. Lifetime Gold er vores måde at belønne disse medlemmer ved at give dem de eksklusive fordele ved SAS EuroBonus Gold-status hele livet”, lyder det fra SAS EuroBonus-chefen.

SAS lancerer PointSharing i EuroBonus-program - CHECK-IN.dk

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen