Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Om jag växlar in Coop-poängen till EuroBonus-poäng, kan dessa ge mig guldmedlemskap hos SAS då? Står något om baspoäng på deras sida, menar de att man endast blir guldmedlem genom att samla flygturer?

Nej, Coop-poängen blir extrapoäng och inte baspoäng så de påverkar inte din nivå.

Om jag växlar in Coop-poängen till EuroBonus-poäng, kan dessa ge mig guldmedlemskap hos SAS då? Står något om baspoäng på deras sida, menar de att man endast blir guldmedlem genom att samla flygturer?
Statuspoäng/baspoäng/guldkort i princip enbart genom att flyga. Finns vissa undantag, 20k status genom AmEx Elite, eller genom att växla extrapoäng till baspoäng i en mycket dålig växelkurs.

Statuspoäng/baspoäng/guldkort i princip enbart genom att flyga. Finns vissa undantag, 20k status genom AmEx Elite, eller genom att växla extrapoäng till baspoäng i en mycket dålig växelkurs.
Synd, hade varit trevligt att bli uppgraderad samtidigt som man får flygresor :) Finns det några andra genvägar till att bli uppgraderad? 45 enkelresor blir svårt att få till för mig på ett år.

Samla poäng genom att betala räkningar med kortet är ju kanon! Köpte precis en tomt och betalade så mycket som möjligt med kortet vilket gav bra med poäng. Om jag växlar in Coop-poängen till EuroBonus-poäng, kan dessa ge mig guldmedlemskap hos SAS då? Står något om baspoäng på deras sida, menar de att man endast blir guldmedlem genom att samla flygturer?

I princip genom att växla extrapoängen till baspoäng. Du behöver då 750 000 000 (50 000 x 15 000) extrapoäng.

Synd, hade varit trevligt att bli uppgraderad samtidigt som man får flygresor :) Finns det några andra genvägar till att bli uppgraderad? 45 enkelresor blir svårt att få till för mig på ett år.
Forumet handlar till stor del om såna här saker, så tar du dig lite tid här så kommer det säkert att klarna. :)

Enklast anser nog de flesta att det är att skaffa ett AmEx Elite och flyga in 25,000 baspoäng därutöver.

I princip genom att växla extrapoängen till baspoäng. Du behöver då 750 000 000 (50 000 x 15 000) extrapoäng.
Kan man fortfarande köpa baspoäng? Hittar ingenting om det.

Men vid en rate på 15 extrapoäng för en baspoäng så krävs det 675,000 poäng isåfall. Lite färre än 750 miljoner men ändå en hel del poäng. ;)

Ny kampanj som pågår?
Surfade runt på SAS hemsida och läste detta:

LÅT DINA INKÖP HOS COOP BLI TILL EN RESA
– KAMPANJ JUST NU SOM GER DIG 20% MER!

Vårt samarbete innebär att du kan konvertera antingen EuroBonus-poäng till MedMera-poäng så att du kan fylla på ditt kylskåp, eller MedMera-poäng till EuroBonus-poäng som tar dig snabbt ut i världen på din drömresa.

Kampanj i hela december!
20% bättre växlingskurs tom den 31/12 2015. Gäller endast från EuroBonus-poäng till Coop MedMera-poäng.

länk: COOP - kampanj - SAS

Blev lite förvånad för jag hittade inget på coops hemsida, har inte fått nåt mejl och har inte läst nåt här på forumet.

EDIT: Såg nu att det var Eurobonus-poäng till Coop-poäng. Helt värdelöst med andra ord. Tror jag behöver en till kaffe

Toppen