Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

@Palazzi
Lever man bara på surdegsbröd och lufttorkad skinka kanske inte COOP nära butikerna står högst på listan nej.
Men med 4 i hushållet kommer jag lätt upp över 3500 per månad på basvaror som juice, mjölk, grönsaker, blöjjor osv.

@Palazzi
Lever man bara på surdegsbröd och lufttorkad skinka kanske inte COOP nära butikerna står högst på listan nej.
Men med 4 i hushållet kommer jag lätt upp över 3500 per månad på basvaror som juice, mjölk, grönsaker, blöjjor osv.

Om det vore så väl..... Tyvärr behöver även jag en del övrig näring, samt toalettpapper o tvättmedel. Men för ensamhushållet "Palazzi" uppgår det inte till några 3.500kr.

Det jag ställer mig tveksam till är konceptet att ta betalt som hos slaktaren, och inreda butikerna som överskottsbolaget.
Även i V-ås har Coop en s.k. "flaggskeppsbutik" men där storhandlar få människor - de dagar jag handlar lite mellanmål till jobbet kostar en kvarg 18.50 vs 11.90 på ICA (150m bort). Om den procentuella skillnaden speglar totalbeloppet känns det ju lite väl...

Från bostaden åker jag dock till Coop Forum - främst i hopp om att den otrevliga ICA-butiken bredvid ska tvingas avveckla verksamheten. Jag har tyvärr överskattat effekten av min bojkott, för de ser ut att ha mångdubbelt kundantal.

Sedan, i sann kommunistanda, brukar jag äta helglunch på Coop Forums restaurang. Får man grundpoäng där tro?

Det jag ställer mig tveksam till är konceptet att ta betalt som hos slaktaren, och inreda butikerna som överskottsbolaget.
Nej det kan omöjligtvis vara ett vinnande koncept.

Jag har fått uppfattningen att man anpassar utbudet efter efterfrågan. Coop forum butikerna i stockholmsområdet tycker jag har ett ganska bra utbud. Dock har jag nog aldrig jämför priser så det kan mycket väl vara som du nämner angående priserna även här.

Många av de äldre Coop-butikerna håller dessvärre riktigt dålig kvalitet & utbud, och ofta en ointresserad personal. I Stockholmsområdet finns det dock riktiga guldkorn, om ni någonsin har vägarna förbi Sumpan, Danderyd eller Åkersberga så finns där tre superfräscha Coop-butiker, med riktigt vass manuell chark-disk där jag ofta handlat och vart mer än nöjd. Rekommenderas starkt!

På gott och ont så har jag bara coop sveavägen mellan lägenheten och kontoret. Utbudet är so so men personalen är hyfsat hjälpsam och det blir ju en del coop grundpoäng :)

Märkte preics att gränsen på COOP Medmera Mer (MC) är 85000kr/30 dagar. Denna gräns går inte att stänga av enligt den personen jag pratade med på Medmera bank. Fishy här är att jag precis har balanserat upp kontot så jag hade 6000kr av 100.000 i utnyttjad kredit. Efter samtalet så gick det bra att betala men det krävdes handpåläggning från deras sida.

Så heads up om ni vill betala en större räkning efter kontorstid!

Toppen