Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Jag har alltid varit nyfiken kring att det här verkar vara så populärt här. Handlar ni på Coop för att butiken ligger närmare hemmet eller kanske en frekvent använd resväg för er?

...
Finns ingen ica maxi i Lund, så det är inget alternativ för mig. Ica kvantum är rörigt, dyrt och har konstigt sortiment.
Små coop är katastrof-butiker, dåligt sortiment, extremt dyra, ofräscha i grönt-avdelningen. Stora coop har däremot riktigt bra och väldigt brett grönt-sortiment. Övrigt sortiment är okej, för det mesta finns vad jag behöver - vilket inte kan sägas om ica.

Innan jag flyttade till Lund var jag inte coop-fantast, men eftersom alla andra handlare tycker att det räcker bra att bara ha småbutiker i sveriges 12.e största stad finns inget som slår stora coop.
Så länge Netto fanns gick ungefär hälften av mina köp dit, med butiker som var billigare och närmare än stora coop och med ett sortiment som täckte iaf 60-70% av behovet.. Sedan köpte coop hela Netto-kedjan och gjorde om dem till dyra coop butiker, så det gynnade stora coop ännu mer.

Så redan innan poäng-systemet räknats in, hamnar huvuddelen av mina inköp hos coop.
För många här är det kanske så att det huvudsakligen handlar om "Coop->Eurobonus". För mig har inte växling till SAS varit en speciellt viktig del i engagemanget. Jag har använt poäng på ganska många olika saker som jag tyckt varit fördelaktiga. Bl.a. Nordic Choice har varit bra värde. Intjäning av poäng via partners har också ibland varit outstanding.

Hallon 170k poäng coop.png

Tänkte bara rapportera att jag inte fått några poäng från X-tra kampanjen. Vid kontakt med kundtjänst vill dom att jag ska skicka in alla kvitton där jag köpt en X-tra produkt. Om dom hade erbjudit digitala kvitton hade det varit enkelt, men nu omöjligt. I detta avseende är ICA bättre (alltid digitala kvitton som stammis).

e7abc7cf38ccb2ed583731a3208054ba.jpg
Jag hade inte mina kvitton sparade så jag fick uppskatta en summa, poängen in efter några timmar.

Finns ingen ica maxi i Lund, så det är inget alternativ för mig. Ica kvantum är rörigt, dyrt och har konstigt sortiment.
Små coop är katastrof-butiker, dåligt sortiment, extremt dyra, ofräscha i grönt-avdelningen. Stora coop har däremot riktigt bra och väldigt brett grönt-sortiment. Övrigt sortiment är okej, för det mesta finns vad jag behöver - vilket inte kan sägas om ica.

Innan jag flyttade till Lund var jag inte coop-fantast, men eftersom alla andra handlare tycker att det räcker bra att bara ha småbutiker i sveriges 12.e största stad finns inget som slår stora coop.
Så länge Netto fanns gick ungefär hälften av mina köp dit, med butiker som var billigare och närmare än stora coop och med ett sortiment som täckte iaf 60-70% av behovet.. Sedan köpte coop hela Netto-kedjan och gjorde om dem till dyra coop butiker, så det gynnade stora coop ännu mer.

Så redan innan poäng-systemet räknats in, hamnar huvuddelen av mina inköp hos coop.
För många här är det kanske så att det huvudsakligen handlar om "Coop->Eurobonus". För mig har inte växling till SAS varit en speciellt viktig del i engagemanget. Jag har använt poäng på ganska många olika saker som jag tyckt varit fördelaktiga. Bl.a. Nordic Choice har varit bra värde. Intjäning av poäng via partners har också ibland varit outstanding.

Visa bifogad bild 138832
Sen är ju Stora Coop i Lund en av de bästa matvaruaffärerna i Sverige. Därav att City Gross drog sig ut (det och en konstig lokal). Men snart blir vi väl med en ICA Maxi där uppe?

Visa bifogad bild 138832
@Mattias Holmén Du köpte väl också hallon? Lol

Sen är ju Stora Coop i Lund en av de bästa matvaruaffärerna i Sverige. Därav att City Gross drog sig ut (det och en konstig lokal). Men snart blir vi väl med en ICA Maxi där uppe?
Har inte koll, men du har nog rätt. Fast det tar nog lång tid innan det är klart. Postnord informerade om att de byter ombud "tillfälligt" och att paket ska hämtas i Nöbbelöv (!) under minst ett år.
Men bra om stora coop får lite vassare konkurrens, det skadar ingen.

Ngt OT från min sida: Påminner om den gången taxfree-på-flyget missat min beställning till hemresan och bolaget uppmanade mig att uppskatta hur mkt/vad jag beställt och sen gå och shoppa loss på Systembolaget och sedan skicka kvittot till dem för att återfå mellanskillnaden. Funkade sedan klockrent. Lite udda känsla bara att gå med kundvagn hos det statliga monopolet och plocka Laphroigh och annan god spirituosum i mängd. ;) ;) ;)

Toppen