Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Skogi

Medlem
Nu hänger jag inte riktigt med, i vilket läge skulle man (om man samlar eurobonuspoäng) vilja använda ett sådant här kort? Att få 50 Coop-poäng/100 kr (= 5 EB-poäng/100 kr) är ju väsentligt lägre än alla kreditkort som kan vara aktuella istället. Eller finns det något sätt att dubbeldippa som jag missar?
Välkomstbonusen på 10 000 Coop poäng är den enda anledningen till att jag signade. Det är ju i princip gratis poäng för lite BankID signeringar och ytterligare ett kort i brevlådan, annars är det så klart fördelaktigare att handla direkt genom MC/Amex hos Coop.
 

M.K

Medlem
@Jane Insane

Rätt värdelöst kort ja, men har du aldrig triggat välkomstbonusar förr rekommenderar jag det. Gratis smakar alltid gott.

Med Icas som jag jämförde med tidigare får man iaf ok ränta och rätt skönt med det för småköp, och kan säkert trigga någon extracheck/erbjudande ibland.

Jag kommer behålla detta kort i kortförrådet, enda nyttan dock som jag ser det är om de kör E.B växling med 20% och det saknas lite för jämna 10k. Snabbt att swisha in t ex 500:- före köp och få 250p extra. Max det beloppet skulle jag säga. Helst mindre.

A4FF7DFA-D28C-4508-B17D-7FA3EA92E941.jpeg


Jag hade lätt kört upp mitt saldo ovan snabbt till jämna 70k ( snart 80k igen tack vare detta erbj) om trevlig kampanj dök upp när jag befinner mig utomlands. Saldot ska öka direkt och kortet går att använda i Coop online.
 
Last edited:

Tamas

Medlem
@Jane Insane

Rätt värdelöst kort ja, men har du aldrig triggat välkomstbonusar förr rekommenderar jag det. Gratis smakar alltid gott.

Med Icas som jag jämförde med tidigare får man iaf ok ränta och rätt skönt med det för småköp, och kan säkert trigga någon extracheck/erbjudande ibland.

Jag kommer behålla detta kort i kortförrådet, enda nyttan dock som jag ser det är om de kör E.B växling med 20% och det saknas lite för jämna 10k. Snabbt att swisha in t ex 500:- före köp och få 250p extra. Max det beloppet skulle jag säga. Helst mindre.



Jag hade lätt kört upp mitt saldo ovan snabbt till jämna 70k ( snart 80k igen tack vare detta erbj) om trevlig kampanj dök upp när jag befinner mig utomlands. Saldot ska öka direkt och kortet går att använda i Coop online.
Set till bara att anmäla e-faktura åtminstone för att slippa 10kr i aviseringsavgift.

"Med autogiro eller e-faktura slipper du även aviseringsavgiften på 10 kronor, som annars tillkommer med den förvalda avin."
 
Vill bara lägga en till röst på att det fungerar precis som @Dawes säger, åtminstone med Coops digitala presentkort. När man köper presentkortet får man poäng+spend från kreditkortet. När man sedan använder presentkortet får man Coop-poäng, precis som om man hade betalat med kontanter eller vanligt kort.

Hur många poäng får du när du köper presentkorten? Något standardmått eller efter vart du är på poängtrappan?
 
Hur många poäng får du när du köper presentkorten? Något standardmått eller efter vart du är på poängtrappan?
Alltså, när jag köper presentkorten får jag INTE några Coop-poäng. Jag får kreditkortspoäng enligt kreditkortets normala regler (20eb/100kr för Amex Elite, 15eb/100kr för MC Premium, etc).

När man ANVÄNDER presentkorten så får man Coop-poäng på helt vanligt vis, alltså enligt var man är på poängtrappan. Det är ingen som helst skillnad beroende på vilket betalmedel man använder, kontanter, kreditkort, presentkort...
 
Toppen