intuition
Medlem
Finns ingen ica maxi i Lund, så det är inget alternativ för mig. Ica kvantum är rörigt, dyrt och har konstigt sortiment.Jag har alltid varit nyfiken kring att det här verkar vara så populärt här. Handlar ni på Coop för att butiken ligger närmare hemmet eller kanske en frekvent använd resväg för er?
...
Små coop är katastrof-butiker, dåligt sortiment, extremt dyra, ofräscha i grönt-avdelningen. Stora coop har däremot riktigt bra och väldigt brett grönt-sortiment. Övrigt sortiment är okej, för det mesta finns vad jag behöver - vilket inte kan sägas om ica.
Innan jag flyttade till Lund var jag inte coop-fantast, men eftersom alla andra handlare tycker att det räcker bra att bara ha småbutiker i sveriges 12.e största stad finns inget som slår stora coop.
Så länge Netto fanns gick ungefär hälften av mina köp dit, med butiker som var billigare och närmare än stora coop och med ett sortiment som täckte iaf 60-70% av behovet.. Sedan köpte coop hela Netto-kedjan och gjorde om dem till dyra coop butiker, så det gynnade stora coop ännu mer.
Så redan innan poäng-systemet räknats in, hamnar huvuddelen av mina inköp hos coop.
För många här är det kanske så att det huvudsakligen handlar om "Coop->Eurobonus". För mig har inte växling till SAS varit en speciellt viktig del i engagemanget. Jag har använt poäng på ganska många olika saker som jag tyckt varit fördelaktiga. Bl.a. Nordic Choice har varit bra värde. Intjäning av poäng via partners har också ibland varit outstanding.