Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Nikje

Medlem
Så kan det vara, men kan man inte argumentera utan att förlöjliga eller raljera så får man betydligt svårare att få fram sin poäng.

Det finns säkert en del här som myser lite extra mycket och ser det som en vinst när man läser kommentarer som ”MP-infiltrerat”, ”extrema miljöpartister”, ”idiotiskt”, ”trams” osv. Då borde man tänka ett steg längre och fundera på hur folk som faktiskt sen skall rösta ser det. Å ena sidan en välskriven och välformulerad motion, å andra sidan ovan nämnda kommentarer. Står man och väger i frågan så är det för mig ganska uppenbart vem som bäst lyckas övertyga folk om deras röster.

Som tur är så är det ju en hel del sansade och bra argumenterande kommentarer också!
Nytt år, nya motioner att avsluta samarbetet med SAS/TUI .. En hel del dessutom, går att klicka tumme upp eller tumme ner om du följer denna länk

Vill man skriva svar går det också men är förhoppningsvis mer fördelaktigt att vara välformulerad enligt mig och @Golfkillen för ett år sedan.
 
Last edited:

M.K

Medlem
Bara fortsätta rösta ner och skriva kommentarer i år. Tröttsamt att en klimatsekt år efter år koordinerat ska spamma sönder motionsfältet.

Saker att nämna med SAS:

Klimatkompensering för alla eurobonusmedlemmar

Nya mer effektiva flygplan; A320NEO m fl.

Bränsle: "Dessutom tecknade SAS och Airbus 2019 en avsiktsförklaring om forskning kring att utveckla flygplan som drivs av elektricitet. Det är första gången som ett flygbolag startar ett projekt tillsammans med en flygplanstillverkare för att införa elflyg för storskaligt, kommersiellt bruk. Samarbeten med exempelvis Preem och Air BP kommer att ge oss tillgång till mer biobränsle, som släpper ut cirka 80 % mindre klimatpåverkande koldioxid än fossilt flygbränsle."*

Hållbara emballage: "På SAS arbetar vi kontinuerligt med att göra våra produkter och tjänster mer hållbara, genom att byta ut material mot miljövänliga lösningar och ta bort de material som inte behövs. Matkuben i New Nordic by SAS, vårt matkoncept ombord, har fått en ny, smart design som sparar upp till 51 ton plast varje år. Detta är bara ett av många steg på vår resa mot målet att ha 100 procent hållbara material i kunderbjudandet 2030."*

*https://www.sas.se/hallbarhet/
 

intuition

Medlem
Någon som fått bönpointsen än? Ska vi behöva böna till kundtjänst över detta, frågar här i böntråden först då.

Nä, men om man mejlar kundtjänst kommer de svara att "extrapoängen sätts in inom två veckor efter kampanjens avslutande". Troligen kommer man få mejla in efter denna tid eftersom det funkar dåligt med den automatiska registreringen.

Visa bifogad bild 138352

Min lilla bön bönhördes nu av Coop då bönpointsen krediterats. Återstår se hur länge jag orkar med frukostbönor. :)
Fortsatt poänglöst här i ostlandet.
När exakt tog kampanjen slut? Dvs när behöver man börja jaga kundtjänst?
 

rsimon

Medlem
I dag informerades jag att min butik blev Coop Vinsta. Har fått från Dark Store sedan tidigare. Bor i södra Stockholm med postort Hägersten så det är inte helt logiskt med Vinsta.

Känns som att jag kommer ligga sist på turen. Viss skillnad i sortiment, inte alltid till det bättre men framförallt yvigare leveranstider att välja på. Tyckte jag läste innan jul i mejl från Coop att det skulle bli förbättringar så att man skulle kunna välja tvåtimmarsintervaller men det tror jag på när jag ser det.
 

kajjan85

Medlem
Någon annan som haft problem att föra över poäng från Coop till Eurobonus med det nya systemet?

Jag får upp ett felmeddelande om att uppgifterna på de båda konton inte stämmer. Jag använder mitt första förnamn i passet när jag flyger för att undvika problem vid incheckning trots att det inte är mitt tilltalsnamn. I alla andra sammanhang använder jag såklart mitt tilltalsnamn. Det är det namnet som står min dörr, så att ändra mitt namn på Coop skulle antagligen skapa problem vid matleveranserna.

Jag kan föreställa mig att många andra har namn på Coop/SAS som inte stämmer överens. En del använder ju samtliga förnamn vid resor, men tvivlar på att man anger det vid registreringen av ett Coop-konto…
 

pswe

Medlem
Någon annan som haft problem att föra över poäng från Coop till Eurobonus med det nya systemet?

Jag får upp ett felmeddelande om att uppgifterna på de båda konton inte stämmer. Jag använder mitt första förnamn i passet när jag flyger för att undvika problem vid incheckning trots att det inte är mitt tilltalsnamn. I alla andra sammanhang använder jag såklart mitt tilltalsnamn. Det är det namnet som står min dörr, så att ändra mitt namn på Coop skulle antagligen skapa problem vid matleveranserna.

Jag kan föreställa mig att många andra har namn på Coop/SAS som inte stämmer överens. En del använder ju samtliga förnamn vid resor, men tvivlar på att man anger det vid registreringen av ett Coop-konto…
Löser nog inte ditt problem, men kan ge lite info utifrån min dialog med Coop.
Jag har mitt tilltalsnamn som andra namnet i passet.
Hos SAS använder jag bara tilltalsnamnet (har aldrig varit problem i något land).
Hos Coop hämtar de info från folkbokföringen. När jag uppdaterade där och angav tilltalsnamn blev det rätt hos Coop efter ett par dagar. Försökte först ändra via coops kundtjänst utan att blanda in folkbokföringen men det var lönlöst menade han, det skrivs över på nytt när de tankar data från registret…
 

intuition

Medlem
SAS ändrade mitt EB-konto för några år sedan till att ha samtliga förnamn registrerade. "Vi kräver att namnet i kontot är identiskt med folkbokföringen"var förklaringen.

Jag har naturligtvis inte 3 förnamn i mitt coop-konto och mitt första förnamn är inte mitt tilltalsnamn. Oavsett det, har jag inte haft problem med överföring Coop->EB, inte heller med nya metoden.
 
Toppen