Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

ante_77

Medlem
Vissa riktigt bra kommentarer, tyvärr dras de ju ner av de kommentarer som bara raljerar, de som kallar motionen för idiotisk eller MP infiltrerad. Kan man inte argumentera för sin sak har man inga riktiga argument…

Det tycker inte jag. Man försöker rida på någon miljömedvetenhetsvåg och slå sig för bröstet med sina politiskt korrekta beslut och man infinner sig i en godhetskänsla som någon nyfrälst pingstpastor.
Deras importerade brasilianska kött i tonvis kanske skulle ge en vettigare miljövinst, bara för att ta ett exempel.
Flygskams- och godhetsnarkomani faller mig inte i smaken alls.
De som kommer med förslagen borde skämmas.
 
Det tycker inte jag. Man försöker rida på någon miljömedvetenhetsvåg och slå sig för bröstet med sina politiskt korrekta beslut och man infinner sig i en godhetskänsla som någon nyfrälst pingstpastor.
Deras importerade brasilianska kött i tonvis kanske skulle ge en vettigare miljövinst, bara för att ta ett exempel.
Flygskams- och godhetsnarkomani faller mig inte i smaken alls.
De som kommer med förslagen borde skämmas.
Så kan det vara, men kan man inte argumentera utan att förlöjliga eller raljera så får man betydligt svårare att få fram sin poäng.

Det finns säkert en del här som myser lite extra mycket och ser det som en vinst när man läser kommentarer som ”MP-infiltrerat”, ”extrema miljöpartister”, ”idiotiskt”, ”trams” osv. Då borde man tänka ett steg längre och fundera på hur folk som faktiskt sen skall rösta ser det. Å ena sidan en välskriven och välformulerad motion, å andra sidan ovan nämnda kommentarer. Står man och väger i frågan så är det för mig ganska uppenbart vem som bäst lyckas övertyga folk om deras röster.

Som tur är så är det ju en hel del sansade och bra argumenterande kommentarer också!
 

ante_77

Medlem
Så kan det vara, men kan man inte argumentera utan att förlöjliga eller raljera så får man betydligt svårare att få fram sin poäng.

Det finns säkert en del här som myser lite extra mycket och ser det som en vinst när man läser kommentarer som ”MP-infiltrerat”, ”extrema miljöpartister”, ”idiotiskt”, ”trams” osv. Då borde man tänka ett steg längre och fundera på hur folk som faktiskt sen skall rösta ser det. Å ena sidan en välskriven och välformulerad motion, å andra sidan ovan nämnda kommentarer. Står man och väger i frågan så är det för mig ganska uppenbart vem som bäst lyckas övertyga folk om deras röster.

Som tur är så är det ju en hel del sansade och bra argumenterande kommentarer också!

Så långt har inte "sans" och MP-infiltration fört oss framåt, men det har gett fina samvetspoäng.
Green washing är vad man sysslar med. Man får en fin stämpel och kan använda den som något slags lockbete för folk som vill göra en "instats" för miljön.
Det är inte tanken som räknas, som under julafton. Alla andra dagar på året är det resultaten som räknas.
Det spelar ingen roll hur goda intentionerna är när resultatet slår fel. Fast å andra sidan så är ju oljekraftverk och rysk naturgas aldrig fel...speciellt inte när intentionerna var bra.
 

Doctor-X

Medlem
När man lägger en beställning online, vilken dag förs Coop-poäng över? Den dag som beställningen levereras?
Har nu 5p/kr och ska vara borta mycket under februari så kommer inte bli mycket spend på Coop då. Vore trist om poängen från onlinebeställningen (som ska levereras på måndag 31/1) trillar in 2/1.
 

Jönsson

Medlem
När ska BC ställa upp med en kandidat som företräder poängjägarnas intressen i KF??

Höjd poängintjäning!
Mer kampanjer!
Bättre växlingskurs!

#BC2024

Jag tror vi alla är helt eniga om att rösta fram dig Skogis, uppdraget är ditt. ;):D

Help us Skogi Wan Kenobi, you’re our only hope!
leia-hologram.jpg
 

pswe

Medlem
Då borde man tänka ett steg längre och fundera på hur folk som faktiskt sen skall rösta ser det. Å ena sidan en välskriven och välformulerad motion, å andra sidan ovan nämnda kommentarer. Står man och väger i frågan så är det för mig ganska uppenbart vem som bäst lyckas övertyga folk om deras röster.
Säker?
Kan komma på ett antal val som inte följer det mönstret speciellt väl.
 
Toppen