Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

intuition

Medlem
Seriöst, tvättbollarna är riktigt jäkla bra. Bor i flerfamiljshus med flera torktumlare så skulle behöva ett par till. Sparar massa tid när man inte behöver vänta mer än 40 min på att tvätten ska bli torr. Och mellan resorna kan det ibland vara tight om tid hemma. Tack SAS!
Om det är någon som känner att det är lite för mycket med 27 bollar i hushållet så kan jag tänka mig att ta emot några som en gåva. Jag råkade ju flyga in mitt medvetande och fick ingen chans att vara miljömedveten genom att shoppa!
(jag är seriös - betalar portot eller gästar dig till en lounge)
 

Linmet

Medlem
Visst skulle man få 500 poäng och 1 stämpel för 100 kr bio-fuel?

Jag hade inte blivit krediterad alls på en awardflight (som innehöll sas som jag hade adderat på). Ringde idag in till trevlig agent som löste och jag fick en stämpel. Ser dock nu vi adderats 100 poäng per person vi köpt biofuel på. Fel?

1712958215241.png


förra gången (också award) fick jag 500p för 100 kr. Men då ticka det in automatiskt. Det var dock ren sas-award.

1712958253528.png


Gissar de addera manuellt och gjorde fel nu...

se om man orkar ringa in och tjata för 400p x 2...
 

airac

Medlem
Visst skulle man få 500 poäng och 1 stämpel för 100 kr bio-fuel?

Jag hade inte blivit krediterad alls på en awardflight (som innehöll sas som jag hade adderat på). Ringde idag in till trevlig agent som löste och jag fick en stämpel. Ser dock nu vi adderats 100 poäng per person vi köpt biofuel på. Fel?

Visa bifogad bild 152191
Det saknas lite information i din fråga, men du skriver: "100 poäng per person vi köpt biofuel på. Fel?" Jag antar att ni var 5 i bokningen. Om det är så, stämmer det att alla fem får 100 EB extrapoäng var. Är du ensam i bokningen får du 500p, är ni två 250p var, osv. Det står tydligt i villkoren även innan köp att poängen delas upp.

SAS skriver: "EuroBonus-medlemmar tjänar 500 Extrapoäng per inköpt 20 minuters block med biobränsle. Intjänade poäng fördelas jämnt mellan alla passagerare i bokningen som har angett sitt EuroBonus-nummer när den första sträckan genomförs."
 

Kris

Medlem
Det saknas lite information i din fråga, men du skriver: "100 poäng per person vi köpt biofuel på. Fel?" Jag antar att ni var 5 i bokningen. Om det är så, stämmer det att alla fem får 100 EB extrapoäng var. Är du ensam i bokningen får du 500p, är ni två 250p var, osv. Det står tydligt i villkoren även innan köp att poängen delas upp.

SAS skriver: "EuroBonus-medlemmar tjänar 500 Extrapoäng per inköpt 20 minuters block med biobränsle. Intjänade poäng fördelas jämnt mellan alla passagerare i bokningen som har angett sitt EuroBonus-nummer när den första sträckan genomförs."
Men alla fem i detta exempel får 'ett steg' av tio i conscious travel-trappan?
 

Linmet

Medlem
Det saknas lite information i din fråga, men du skriver: "100 poäng per person vi köpt biofuel på. Fel?" Jag antar att ni var 5 i bokningen. Om det är så, stämmer det att alla fem får 100 EB extrapoäng var. Är du ensam i bokningen får du 500p, är ni två 250p var, osv. Det står tydligt i villkoren även innan köp att poängen delas upp.

SAS skriver: "EuroBonus-medlemmar tjänar 500 Extrapoäng per inköpt 20 minuters block med biobränsle. Intjänade poäng fördelas jämnt mellan alla passagerare i bokningen som har angett sitt EuroBonus-nummer när den första sträckan genomförs."
Hej,

tack för svar!

nej det är 1 person och 2 bokningar. Båda har köpt biofuel för 100kr som tillägg. Borde gett 500p per person.

Hittar det här nu t.o.m.


1712987931783.png
 
Toppen