Detta är ju riktigt intressant...

Personligen har jag ju alltid tolkat det som att det är endast och allenast SK-metall vouchern gäller för. Och jag håller med de som säger att det är logiskt, och också jämför det med andra FFP.
Och för mig är det inga problem med det - men, som också nämns är det ju tillgången på stolar som är intressant och då är det ju C-klass som är av mest intresse för merparten av oss här!
Nu har jag haft tre vouchers att sprätta; Den ena gick på KRN-ORD i fjol för 2 pers i C, i år åkte jag KRN-AGP själv i Eco extra och för nästa år har jag KRN-IAD för 2 pers i C.
Jag håller med om att det inte var helt enkelt att hitta dessa 2 stolar på datum som passade, utan det var mer så att jag fick planera semestern efter dessa datum. Å andra sidan är det awards vi pratar om här och dessa kan man ju inte alltid ta för givet, hur mycket vi än skulle önska det.
Men, givetvis ligger det ett visst gemensamt intresse för både oss som kunder samt Amex/SAS om man verkligen kan använda förmånerna! Visar det sig att det är försvinnande liten chans att boka en biljett, så minskar intresset för kortet - om det inte bara är poängen man är ute efter.