Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag antar att denna punkt bör redigeras i Orginalposten för att kunna ha riktig och relevant data lättilgängligt i tråden:

*De går också flyga med Star Alliance partnerflygbolag om du inte kan hitta awardplats(er) på SAS flygning, så länge din destination är SAS destination (se karta nedan)

Någon som har tid att bolla en sak med mig?

Jag har bokat en resa 2-4-1 med familjen till USA i sommar. Lufthansa ekonomi på vägen dit och SAS e-extra hem. Nu dök det upp awardplatser på vägen dit hos SAS i e-extra.

Med tanke på överhängande konkurshotet är det dumt att byta bort ena vägen från LH till SAS?

Går inte SAS i konkurs och jag ombokar nu så sparar jag ca 4500 kr(bränsletillägg mm) och 50000 poäng samt åker e-extra istället för ekonomi.
Går SAS i konkurs och jag inte ombokar nu så står jag med möjlighet att åka dit men måste boka dyra enkelbiljetter hem.

Vad hade ni gjort?

Någon som har tid att bolla en sak med mig?

Jag har bokat en resa 2-4-1 med familjen till USA i sommar. Lufthansa ekonomi på vägen dit och SAS e-extra hem. Nu dök det upp awardplatser på vägen dit hos SAS i e-extra.

Med tanke på överhängande konkurshotet är det dumt att byta bort ena vägen från LH till SAS?

Går inte SAS i konkurs och jag ombokar nu så sparar jag ca 4500 kr(bränsletillägg mm) och 50000 poäng samt åker e-extra istället för ekonomi.
Går SAS i konkurs och jag inte ombokar nu så står jag med möjlighet att åka dit men måste boka dyra enkelbiljetter hem.

Vad hade ni gjort?
Är det en resa med EuroBonus poäng så har du väl ingenting om de kursar oavsett om du flyger med LH? Då skulle jag köra på SAS all the way, det blir ju samma resultat ändå...
// J

Ok, nu tar vi det här EN GÅNG TILL.

Har man en bonusresa bokad med EB-poäng och SAS går i KK, så kan man räkna med att resan är void. Detta beror på att, oavsett vilka bolag du ska resa med, så är det SAS som ska betala bolagen då biljetten är utställd av SAS och betalningen sker först när resan är gjord.

Så det kvittar vad du gör om SAS går i konkurs. Om SAS inte går i konkurs får du bara leva med att du bränt dina poäng på ett dumt sätt genom att boka M&Y istf C/F.

Så, för att sammanfatta

Det spelar ingen som helst roll vilka bolag man ska flyga med om SAS går i KK och man bokat med EB-poäng. Möjligen kan bolagen av goodwill flyga er ändå, men räkna inte med det.

Ok, nu tar vi det här EN GÅNG TILL.

Har man en bonusresa bokad med EB-poäng och SAS går i KK, så kan man räkna med att resan är void. Detta beror på att, oavsett vilka bolag du ska resa med, så är det SAS som ska betala bolagen då biljetten är utställd av SAS och betalningen sker först när resan är gjord.

Så det kvittar vad du gör om SAS går i konkurs. Om SAS inte går i konkurs får du bara leva med att du bränt dina poäng på ett dumt sätt genom att boka M&Y istf C/F.

Så, för att sammanfatta

Det spelar ingen som helst roll vilka bolag man ska flyga med om SAS går i KK och man bokat med EB-poäng. Möjligen kan bolagen av goodwill flyga er ändå, men räkna inte med det.

Jumbooze och Agehall

Jag har läst en del av konkurstrådarna men har uppenbart missat just detta. Trodde väl iofs att om jag hade en LH-biljett så skulle transaktionen mellan SAS och LH vara utförd redan och därmed biljetten ansetts som betald från LHs sida. Men då bokar jag om och ringer Tallinntjejerna igen :)

Tack för hjälpen! :)

OMM det hade varit en LH-biljett hade det varit lungt, men iochmed att du betalar med EB-poäng, blir det en SK-biljett oavsett vem du flyger med.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen