Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som lyckats att boka en OJ med 2-4-1? Jag är lite nyfiken på att flyga till SFO nästa år men hem från NYC.

Problemet för mig är snarast att det är på gränsen till omöjligt att hitta en awardresa i C. Möjligheten till detta tidigare är jag inte så väl insatt i, men hur flexibel man än är med ut- och hemresa är det närmast omöjligt att använda 2-4-1 i C på longhaul. Skulle mer än gärna flyga med SAS om det bara fanns någon bokningsbar avgång t-o-r. Är det SAS eller AmEx som sätter upp villkoren för användandet av vouchern?

Senator

Tycker du är fel ute iom att du baserar ditt resonemang på felaktigt antagande "en uppfattar väl att det aldrig har funnits officiella, skriftliga villkor som Eurobouns medlemmar har fått". Villkoren har ju varit just First choice SAS second *A.

"I stand corrected" om det står kopplat till vouchern när denna skickas ut som en del av villkoren. Om det däremot står i ett script som agenterna har på telefonen, eller i deras handbok är den en annan sak. Som sagt, jag har inte läst alla detaljerna om vad alla juridiska villkor är kopplat till vouchern.

Trots min empati för Eurobonus medlemmar, anser jag fortfarande att det är logisk att det är ett renodlat SAS erbjudande. Men juridiskt, om det står i skiftliga villkor någon stans där den som får en voucher det som du beskriver, och man gör en villkorsändring borde denna aviseras innan. Det håller jag med till fullo...

Senator, japp håller med, det är logiskt att det gäller renodlat SAS.

(jag hann i alla fall få bokat familjen till USA med LH innan förändringen trädde i kraft :cool:)

Jag har inga som helst problem med att det är SAS only, egentligen, men tillgången på C-platser (och faktiskt även Y på många håll) är ändå rätt bedrövlig.

"I stand corrected" om det står kopplat till vouchern när denna skickas ut som en del av villkoren. Om det däremot står i ett script som agenterna har på telefonen, eller i deras handbok är den en annan sak. Som sagt, jag har inte läst alla detaljerna om vad alla juridiska villkor är kopplat till vouchern.

Trots min empati för Eurobonus medlemmar, anser jag fortfarande att det är logisk att det är ett renodlat SAS erbjudande. Men juridiskt, om det står i skiftliga villkor någon stans där den som får en voucher det som du beskriver, och man gör en villkorsändring borde denna aviseras innan. Det håller jag med till fullo...

Generellt är det logiskt som du säger att det gäller endast "own metal".

Skriftigt villkor om 1) SAS först, 2) Star Alliance medlemsflygbolag när SAS flygning inte är tillgänglig, var så vitt jag vet endast tillgängligt internt via en webbsida som SASSalesinfo(vilket agehall och jag hämtade informationen ifrån) och inte ha varit offentligt.

Det som "AMEX" bör tänka om är att det devalverar AMEX korts värde. Mindre personer kommer att utnyttja/skaffa SAS EuroBonus Amex kort när tillgängliga award platser ser ut som det gör idag.

Last edited:
Säg den lycka som vara för evigt ... Är det någon som gjort ett seriöst försökt att boka sen 6 nov? Kanske kan en lyckad agentroulette fixa platser på *A trots detta försök att ta bort hela (nyfunna)värdet med 2-4-1.

Kan ju vara så att de styr upp reglerna inför en försäljning.. Kanske kan generera mer pengar om inte det är för förmånligt att hantera poängen, men jag tycker att Amex borde reagera starkt på detta...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen